El sector turístic ha treballat més que l’any passat (que no va ser un pont, sinó un cap de setmana llarg), fet al qual ha contribuït la bona climatologia i la cerca de turisme de natura. L’erupció volcànica de La Palma i el seu efecte crida ha provocat un increment de l’interès per tots els temes relacionats amb el vulcanisme.
Diumenge va ser el dia de màxima afluència de visitants a la comarca durant el cap de setmana llarg amb el pont del 12 d’octubre. Uns dies de festa on la majoria de visitants van passar una o dues nits a la comarca, fent dividir en dos les fases d’uns dies de festa on l’ocupació s’ha situat, igual que el 2020, en un 87%, omplint del tot en apartaments i càmpings i superant el 90% en turisme rural i hotels.
Turina Serra, gerent de Turisme Garrotxa: “La gent ha fet una nit i dos dies o dues nits i tres dies, però no tot el pont, que s’ha dividit en dos. Hem deetctat, arran de l’erupció de La Palma, un augment de l’interès pel vulcanisme i les visites guiades”.
A diferència de l’any passat, les regulacions han evitat aglomeracions i els accessos als espais naturals han estat molt controlats. Els visitants en la seva immensa majoria han pogut gaudir dels espais d’una manera òptima i amb reserves prèvies.
Un dels punts destacats d’aquests quatre dies de visites a la comarca ha estat l’increment de l’interès per tots els temes relacionats amb el vulcanisme: volcans, colades de lava i Museu dels Volcans -que ha registrat un alt volum de visitants duplicant fins i tot xifres de l’any passat-, juntament amb altres indrets, com Olot, Besalú o la Vall d’en Bas, i també ha crescut l’interès per les visites guiades.