La pressió dels sanitaris garrotxins no decau tot i la millora de les dades epidemiològiques

Josep Lluís Nicolau, director Àrees Bàsiques de Salut Olot i Besalú: “Estem en un moment en què sembla que les mesures que s’han anat prenent, l’estar no tant aïllats, hi ha gent que pel carrer no porta mascareta, etc. fa també que augmentin altres patologies respiratòries com ara els refredats. També veurem com es comporta la grip, l’any passat no hi va haver i veurem aquest any. La cosa que ens fa por és això, que augmenti molt l’altre patologia respiratòria, que faci que es pugui confondre amb el COVID i això ens generi un volum de visites molt important. La gent sap que ha de descartar si té COVID o no, i això vol dir que estem fent molta quantitat de testos.”


Els sis mòduls exteriors del CAP Garrotxa no s’aturen. De fet, segueixen estant a ple rendiment. Es van posar en marxa a principis d’any i fins avui, s’han fet milers de proves diagnòstiques. Lluny de disminuir-se, la pressió dels professionals sanitaris continua.

Josep Lluís Nicolau, director Àrees Bàsiques de Salut Olot i Besalú: ”Estem molt apretats, perquè estem intentant descongestionar el respiratori, però encara ve molta gent per cribrar-se. Tot i que no hi ha positius la pressió en aquest aspecte és alta i no podem deixar de banda aquest circuit.

A això, també se suma la voluntat de tornar a recuperar la presencialitat d’abans de la crisi sanitària a les consultes, tot plegat sense renunciar a serveis com l’e-consulta, que ara s’haurà de redefinir. Fins ara, la presencialitat s’havia anat obrint a proves o consultes específiques, però no per a visites rutinàries.

Josep Lluís Nicolau, director Àrees Bàsiques de Salut Olot i Besalú: ”Durant la pandèmia s’ha dit que es truqués, que es fessin consultes virtuals, etc. i ara el que ens hem trobat és que estem augmentant la presencialitat però necessitem que aquestes trucades i aquesta virtualitat quedi reduïda el màxim possible, a allò indispensable, perquè sinó no podem continuar donant assistència a tot.”

Per tot plegat, el Servei Català de la Salut està intentant redefinir aquesta presencialitat en pandèmia.

Es podrà agafar dia i hora, per telèfon, web o via taulell, però explicant el motiu de la consulta. Durant la pandèmia es van analitzar les més freqüents: un pla de medicació, demanar la baixa, l’alta, saber els resultats d’una prova o voler una visita. Només quan realment calgui que ens visiti un metge o infermera, es podrà demanar hora al CAP, tot plegat amb l’objectiu de millorar els temps d’espera per tenir hora amb el metge, i la qualitat de l’assistència.