Els docents alerten dels danys col·laterals que comporten les mascaretes en centres escolars

Els docents són els primers que tenen ganes de perdre de vista les mascaretes a les escoles. Tot i que saben que és una eina molt efectiva a l’hora de protegir els centres de brots, confinaments i complicacions logístiques, alerten dels efectes secundaris que comporta per als alumnes una mesura com aquesta.


Alba Bartrina, directora de l’Escola Lluís Castells de Riudaura: “Suposo que no només som nosaltres, aquí a Riudaura, els qui tenim ganes de treure’ns la mascareta… però pels nens i nenes és una situació anòmala i ho necessiten. Sabem, però, que hem d’esperar a les indicacions sanitàries”.

Jordi Ferrarons, director Escola Malagrida d’Olot: “Acaba tenint efectes col·laterals pel què fa a la relació entre els alumnes i també a per a la part pedagògica”.

I és que hi ha alumnes que han començat la seva etapa lectiva i encara no li han vist ni la cara als professors i les professores. Una situació anòmala i poc convenient per a l’aprenentatge i la socialització.

També s’han de tenir especialment en compte alguns casos concrets. Com per exemple els alumnes amb dificultats auditives. Portar una mascareta implica cridar més i no es poden llegir els llavis, i això dificulta molt l’aprenentatge d’alumnes amb aquestes patologies.