Olot tindrà una nova Oficina d’Atenció al Ciutadà i d’Habitatge aquest 2022

L’oficina d’Atenció al Ciutadà i l’Oficina local d’Habitatge, que actualment acull l’edifici de l’Ajuntament d’Olot, canviarà d’ubicació pròximament. El gran volum de consultes presencial ha obligat a l’Ajuntament d’Olot a canviar d’espai. S’ubicarà també al Firalet, a l’antic local que ocupava l’oficina bancària de La Caixa. Dijous passat va oficialitzar-se la compra del local per uns 520.000 euros.

Pep Berga, alcalde d’Olot: “Voldríem fer-ho amb molta més qualitat de la que ho fem actualment. El COVID va obligar a que moltes persones que venen a fer tràmits a l’ajuntament hagin d’esperar-se dretes a l’entrada. De vegades fa calor, fa fred, plou… fins i tot les condicions de separació no ens permeten atendre amb tota la confidencialitat que requereixen les consultes que ens fan. Tot i que hi ha entitats que en aquests moments diuen que la gent faci tràmits telemàticament, nosaltres som un Ajuntament i per tant, si algú vol ser atès presencialment nosaltres li hem d’oferir aquest servei. La mitjana del temps que dura aquesta atenció dura aproximadament 10 minuts i les persones volen ser ateses en bones condicions.”

I és que si mirem les dades, l’any 2020 l’Oficina Atenció al Ciutadà va rebre prop de 22.000 visites presencials i l’Oficina local d’Habitatge unes 24.000.

Pep Berga, alcalde d’Olot:Pensem que en aquest local amb tanta proximitat a l’Ajuntament, moltes espaiós, amb molta amplitud podrem tenir zones d’espera, atenció personalitzada amb tota la confidencialitat que necessiten, etc. Pensem que és un pas endavant. Aquest Ajuntament quan es va construir, fa una mica més de trenta anys, es podia atendre totes aquestes demandes. En aquest moment el volum, en comptes d’anar a menys, el volum de gent presencial que ve a l’Ajuntament va a més.”

El local, que ja està preparat i no necessitaria cap tipus de reforma important, podria posar-se en marxa, segons el consistori, a principis del 2022.