Prospera la moció del PSC per demanar un 2+2 per a la variant d’Olot

Un altre dels punts que va ser presents a la sala de plens de l’Ajuntament d’Olot va ser la variant d’Olot, que va a tornar a posar-se sobre la taula.


El PSC va demanar, a través d’una moció, la urgència de la construcció de la infraestructura i ha demanat a la Generalitat que sigui de 2 carrils per banda, contràriament al criteri del propi Departament de Territori, que demana un 1+1. La moció comptava amb l’adhesió del Cercle Euram i la Federació d’Associacions de Veïns d’Olot

Josep Guix, portaveu PSC:Per instar al Govern de la Generalitat declarar la variant d’Olot com prioritària i a que es retorni a la proposta del 2+2. Canviar la proposta inicial no toca i per tant no ho entenem. És molt difícil que la proposta de variant d’un 1+1 pugui assumir amb facilitat part dels 18.000 vehicles que passen per l’Av. Sant Jordi o els 20.000 que passen per l’Av.Santa Coloma. No volem fer una variant d’1+1 que seria un nyap com la carretera de Besalú a Banyoles.”

Per la seva banda, la CUP ha defensat que la variant és una proposta allunyada del que caldria fer i Esquerra Republicana ha reiterat el problema de mobilitat que hi ha actualment al territori. Tots dos grups municipals s’han mostrat contraris a la moció.

Lluís Riera, portaveu CUP: “Creiem que un 2+2 és totalment desproporcionat i votem radicalment en contra. Va molt allunyat de la necessitat d’un Parc Natural.  Tenim un problema de mobilitat molt greu dins la ciutat, a nivell de la comarca i més enllà de teoriques o futuribles variants, hi ha una cosa que no podem canviar: el túnel de Bracons no és un 2+2, on és el coll de l’embut? Parem de marejar la perdiu i fem alguna cosa del mentrestant, un pla de mobilitat local, comarcal i evidentment algun tipus de mesura circulatòria. No estem resolent això de cap manera, i la gran preocupació i proposició sempre és el debat del 2+2,1+1…”

Josep Granados, portaveu ERC: “Territori explicita com ha de ser un Parc Natural. En aquest ple sempre hem sentit a dir que no som tècnics, i estaria bé que el que proposessin els tècnics de Territori fos el que tirés endavant i que les obres comencessin el més aviat millor. Si ara els tècnics consideren que un 1+1 és suficient pel trànsit pesant i pel trànsit que travessa la ciutat, quin és el sentit del 2+2?”

Per contra l’equip de govern ha votat a favor, defensant que la carretera ha de fer-se de manera urgent, però també ben feta i segura.

Estanis Vayreda, tinent d’alcalde: “Des de Junts sempre hem defensat que aquesta infraestructura ha des er ben feta, segura i urgent i això és el que hem defensat sempre. Per nosaltres, que estigui ben feta i segura, ha de estar desdoblada (2+2) com es preveia inicialment, sobretot per si volem que questa variant tregui tot el trànsit de l’Avinguda Sant Jordi. Ens sembla que amb un 1+1 ens quedarem a mitges i sobretot, per evitar accidents.”