L’Institut la Garrotxa ha guanyat la quarta edició del concurs ‘Medicaments: quin, quan i com’

El concurs ‘Medicaments: quin, quan i com’ forma part de el projecte denominat Aprenentatge i Servei (APS), una proposta educativa que combina activitats d’aprenentatge amb activitats de servei a la comunitat.


Un grup d’alumnes i la seva professora de l’institut la Garrotxa d’Olot (han aconseguit el primer premi en la quarta edició d’aquest certamen, convocat per SIGRE, el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i l’Institut de Desenvolupament de la Universitat de Barcelona.

 

L’objectiu d’aquesta iniciativa és fomentar l’educació mediambiental dels joves de Segon Cicle d’Educació Secundària i de primer curs de Batxillerat de les escoles i instituts, públics i privats, de Catalunya. Així mateix, els premis pretenen reconèixer la tasca realitzada, en aquest sentit, des dels centres educatius, a més de posar en valor el paper fonamental de les farmàcies en la gestió mediambiental dels residus de medicaments i els seus envasos.

Jordi Antiga, director INS Garrotxa: “És molt positiu participar en aquest tipus d’iniciatives per trobar motivacions, cohesió i conscienciació en els alumnes”.

‘Reciclar Medicaments: Per al teu per a tots’ és el títol del tríptic guanyador, presentat pels alumnes Júlia González, Pol Mascarella, Júlia Sabé, Daniel Verdaguer i Aina Vila, sota la coordinació de la professora Laia Planella.

Laia Planella, professora Institut la Garrotxa: “L’objectiu era conscienciar de tenir a casa medicaments útils, en bon estat, saber-los emmagatzemar i també saber-los reciclar. És una feina de casa de cadascun dels alumnes i també a nivell d’Institut”.