Les escoles van superant l’allau d’Omicron però els preocupa la part més educativa i d’aprenentatge dels infants

Ja fa setmanes que el degoteig de positius per COVID es fa notar als centres educatius. A Primària, les baixes i alumnes confinats han set un continu aquests darrers dies. Tot i que ara les dades semblen anar a la baixa, a l’Escola El Morrot d’Olot, calculen haver tingut una setantena de baixa en dues setmanes, tenint en compte que en total són 250 alumnes.

Pel que fa a les mesures impulsades pel Govern, de confinar els grups a partir dels 5 positius o al 20% per cent de l’aula, creuen que no han anat del tot malament, tot i que han hagut de suportar una carrega de feina de gestió, moltes vegades difícil de portar.

Alícia Berga, directora Escola El Morrot d’Olot: No soc cap experta per dir si es podrien millorar les mesures, però sí que puc dir que pe tema confiaments ha anat millor però pel tema de gesto ha suposat molta feina pels docents i equips directius. Has d’estar contant quants positius tens, mirar el Traçacovid per veure els positius etc. I sort que els famílies, en general ens ho han posat fàcil i ens avisat quan han tingut un cas positiu.

Més enllà de la situació epidemiològica, els centre educatius de primària els preocupa l’allargament de la pandèmia, mirant, sobretot, en com pot afectar en el seu aprenentatge.

El cert és que el treball telemàtic a secundària ha estat més fàcil de portar, però com ho viuen a les escoles?

Alícia Berga, directora Escola El Morrot d’Olot: És complicat, sobretot els més petits: infantils de 3 anys fins a segon. Perquè si estan a casa els hi enviem un dossier, perquè vagin treballant i el docent el va trucant, però clar, telemàticament és difícil, perquè necessiten manipular, preguntar, estar al seu costat. A tercer sí que ja fem més el treball online, però tots sabem que no és el mateix.

Hi ha hagut dies que en aquesta escola olotina, en algun grup de cicle inicial han tingut només la meitat dels alumnes a l’aula. Més o menys uns deu a l’escola i deu a casa. Tot i que els docents treballen per minimitzar les afectacions que la pandèmia provoca en l’aprenentatge dels infants, admeten que en segons quins moments, s’acaben fent classes productives més reduïdes.

Alícia Berga, directora Escola El Morrot d’Olot: Tu tens tota una classe confinada i te la planteges d’una manera. Però clar, quan tens la meitat dels alumnes aquí i la resta a casa és complicat poder fer un bon seguiment. Ho has de compaginar,i la feina que acabes fent amb dues hores, acaba sent mitja hora real de treball.

Des de les escoles també asseguren notar, darrerament, un major impacte emocional de la pandèmia entre els alumenes. Un altre gran problema que han de gestionar. En aquesta línia, la Societat Catalana de Pediatria reclama que es retirin les mesures anti COVID a les escoles: especialment acabar amb els grups bombolla i l’ús de la mascareta a l’interior dels centres, pels efectes negatius que pot comportar a la llarga.. Des de l’Escola El morrot asseguren que aquest any han notat un canvi, en positiu, en el fet que a les hores de pati, els infants ja es puguin barrejar i anar sense mascaretes. En dades d’aquest dilluns, un total de 369 són les persones confinades a la garrotxa, en el global de centres educatius.

 

 

 

 

x