Consum resol la meitat de casos de publicitat comercial deslleial que li arriben sense arribar als tribunals

Francesc Sutrias, director de l’Àgència Catalana de Consum: “Estem davant d’un gran problema. La publicitat comercial deslleial no ve d’ara, ve de lluny, i afecta molta gent”.


El col·lectiu de la gent gran és un dels més exposats a la publicitat comercial irregular, que en algunes ocasions acaba en estafa. En els darrers dos anys des de Consum s’han gestionat 324 queixes, i més d’una seixantena han acabat en denúncies. L’agència recorda que amb la seva gestió es resolen més de la meitat dels casos dels que els arriben, sense necessitat d’arribar a judici. Un exemple recent és la sanció que acaben d’aconseguir en un tribunal contenciós que condemna a pagar 180.000 euros a Endesa per pràctiques comercials deslleials.

Francesc Sutrias, director de l’Àgència Catalana de Consum: “Si no ens en sortim, donem la opció que la persona denunciï particularment, però també es pot emparar en l’Agència”.

També recomanen una sèrie de coses per evitar que una trucada telefònica es transformi en un contracte indesitjable, que en algunes ocasions ha arribat a duplicar d’un dia per l’altre factures com la de la llum.

Francesc Sutrias, director de l’Àgència Catalana de Consum: “És molt difícil saber quin contracte has signat si no has vist cap paper ni has llegit cap condició. No ens hem de precipitar ni donar cap resposta que es pugui interpretar com una acceptació de les condicions”.

Des de Consum recorden, a més, que no està permès realitzar trucades comercials amb números ocults, ni en capa de setmana i festius, ni tampoc de les nou de la nit a les nou del matí.

 

x