Els CAP es queixen de l’excessiva feina administrativa durant l’onada Omicron

Els professionals sanitaris expliquen que l’allau de feina als Centre d’Atenció primària va baixant un cop passada les setmanes més dures amb la variant Omicron, però asseguren que més enllà dels casos estrictament mèdics, des de fa temps estan havent de fer-se càrrec de tasques que van més enllà de l’àmbit de la salut. Un exemple en les darreres setmanes ha estat el gran nombre de baixes laborals que han hagut de tramitar.


Josep Lluís Nicolau, director àrees bàsiques Olot i Besalú: Ens va caure com una galletada sobre nostre. Ho hem hagut d’assumir tot nosaltres i inclòs vam haver de contractar un metge ja jubilat, que se’ns va oferir per ajudar-nos, i ens ha pogut ajudar a tramitar baixes i a registrar testos.

Tramitar baixes i registrar testos han estat les dues feines amb més volum administrativament als CAP durant la darrera onada de COVID. També van haver d’atendre moltes trucades donant instruccions sobre com fer servir un test d’antígens i com informar i registrar el positiu. Des de l’Atenció Primària també es queixen que moltes persones anaven a demanar explicacions sobre qüestions que segons els professionals sanitaris no recau amb ells.

Josep Lluís Nicolau, director àrees bàsiques Olot i Besalú: Perds molt d temps explicant a la gent explicant problemes que sorgeixen en relació al protocol, com per exemple si el test no genera el certificat per viatjar etc. i la gent no entén que nosaltres no en tenim cap culpa, que no depèn e nosaltres. I volem explicar a la població que tots aquests problemes, a l’hora de viatjar i demés, nosaltres no en som els responsable. De si els hem de ‘quarantenar’ més dies o menys. Nosaltres seguim els protocols, simplement. No depèn de nosaltres.

Asseguren que aquest és un problema polític o de departament. Que fa temps que existeix i que de moment no s’està fent res per revertir-ho.

 

x