Puigneró diu que a l’estiu del 2023 es preveu que comencin les obres de construcció de la variant d’Olot

El vicepresident de la Generalitat Jordi Puigneró ha visitat aquest dijous el nou Espai Cràter. L’atenció als mitjans, però, ha estat eclipsada per un altre projecte, el de la variant, del qual Puigneró i l’alcalde d’Olot, Pep Berga, han parlat durant la jornada. Sense preguntes prèvies per part dels mitjans Puigneró ha dit:

Jordi Puigneró, vicepresident del Govern Generalitat de Catalunya: Estem avançant tota la tasca que podem del projecte constructiu, condicionats per l’informe d’impacte ambiental que traurà i aprovarà el Departament d’Acció Climàtica. Però quan això passi, ja tindrem bona part de la feina feta. Estem parlant d’un calendari que, segurament, al voltant de l’estiu, podríem ja iniciar els treballs del projecte constructiu. No obstant això, estem parlant d’una feina que ha de durar, almenys, uns dotze mesos. Ara ja no té marxa enrere el projecte de la variant.

Puigneró no ha concretat el temps que duraran exactament les obres, però ha apuntat a l’any que com a possible data d’inici.

Jordi Puigneró, vicepresident del Govern Generalitat de Catalunya: Si a l’estiu podem començar els treballs del projecte constrictiu, que calculem dotze mesos, voldria dir que el 2023, esperem que s’iniciïn les obres i les obres tindran uns terminis, que estaran en ple rendiment durant el 2024, doncs que esperem que puguem tenir la variant, o sé si en marxa, però almenys havent començat les obres.

Puigneró tampoc ha concretat sobre com es finançarà exactament el projecte, tot i que ha assegurat que Olot pot estar tranquil·la, que és una obra de país i que l’assumirà la Generalitat.

Jordi Puigneró, vicepresident de la Generalitat de Catalunya: Independentment del model de finançament, aquest és un projecte que es farà i pagarà la Generalitat. Veurem si es fa amb el pressupost, que seria el del 2023, i, per tant, veurem quina és la forma de finançament. Però el finançament no condicionarà el fet de fer l’obra.

Preguntat sobre els carrils que tindrà finalment la infraestructura:

Jordi Puigneró, vicepresident del Govern Generalitat de Catalunya: El nostre objectiu inicial era fer una variant 2+2, pel projecte constructiu, però després de les consideracions del Departament de Medi Ambient, s’ha optat per l’1+1 i, per tant, aquest serà el projecte que, en principi, que tirarem endavant.

Sobre la variant de Les Preses.

Jordi Puigneró, vicepresident del Govern Generalitat de Catalunya: Estem avaluant altres consideracions i en aquest cas concret quan sigui el moment ja en donarem més detalls.

x