La pandèmia va disparar les atencions telemàtiques a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà

De cara al 2022 està previst que l’Oficina d’Atenció al Ciutadà i l’Oficina Local d’Habitatge canviïn d’ubicació. Davant el gran volum de consultes presencials i amb la voluntat d’oferir el millor servei, atenció i assessorament possible, l’Ajuntament d’Olot ha buscat un nou local situat a prop de les dependències municipals -al mateix passeig de Ramon Guillamet que comptarà amb més zones d’espera i permetrà oferir una atenció més personalitzada.


Mentrestant, i en paral·lel als treballs, l’OAC segueix treballant des de la planta baixa de l’Ajuntament, i s’han publicat les dades del 2021. Es confirma que s’han disparat les consultes telemàtiques arran de la pandèmia tot i que les presencials segueixen essent les atencions principals que s’hi duen a terme.

En xifres, aquest 2021 l’Oficina d’Atenció al Ciutadà d’Olot ha atès 22.466 persones, ha gestionat 24.717 tràmits presencials i ha rebut més de 24.000 trucades. El temps mitjà d’atenció de cada persona ha estat de 10 minuts. De tots els tràmits realitzats, el 63,04% han estat relacionats amb el padró, un 10,54% amb l’àmbit de tributs i, en tercer lloc, peticions d’informació d’àrees diverses com l’emissió de certificats digitals idCATs o la presentació de documents al Registre General de l’Ajuntament.

Sílvia Fàbrega, directora de l’Oficina d’Atenció Ciutadana d’Olot: La mitjana de temps d’atenció és de 10 minuts. Intentem que la gent arribi amb toca la documentació i guiar-los abans de venir perquè el tràmit sigui àgil”.

Pel que fa a les trucades, s’ha registrat una mitjana de 74 trucades diàries. La majoria de les persones ateses estaven interessades en demanar cita prèvia, informació sobre tràmits municipals, parlar amb el Departament de Recaptació, el Padró, l’Oficina Local d’Habitatge o concertar cita per a recollida de residus voluminosos i andròmines.

x