Empreses garrotxines presenten les seves novetats a una retornada Fira Alimentària de Barcelona

Fins al 7 d’abril Barcelona torna a ser l’epicentre de la Fira Alimentària, que després d’una aturada de dos anys a causa de la pandèmia, se celebra de nou amb la participació de prop de 3.000 empreses nacionals i internacionals que ocupen els vuit pavellons del recinte firal. I enguany, també amb presència garrotxina. Quatre empreses de la comarca aprofiten l’esdeveniment com a una oportunitat de negoci per consolidar clients, establir noves relacions empresarials i presentar les novetats més destacades, com és el cas de Sant Aniol, que continua la seva aposta ferma per la sostenibilitat i la reducció de plàstics en els seus envasos, amb una nova línia, l’aigua a granel.


Ferran Ribalta, director general Sant Aniol: “Comercialitzem aigua mineral natural en tots els formats. En aquest cas el que fem són unes màquines dispensadores amb uns dipòsits de 750 litres. D’aquesta manera som capaços de reduir un 90% l’ús de plàstic en comparació amb 750 litres envasats en ampolla.”

I una de les que s’estrena és Ventulà. La companyia de La Canya té com a objectiu créixer dins el sector carni i la fira els permet presentar nous productes i donar-se a conèixer més enllà dels 70 països en els quals l’empresa ja és present.

Xevi Batlle, director estratègic Ventulà: “Ho vivim sorpresos, perquè no sabíem quina magnitud tenia tot això. Molt contents, amb moltes ganes. Crec que és un projecte, la Fira Alimentària, que ens pot donar moltes més visualitzacions del mercat.”

Noel Alimentària és de les veteranes i en aquesta edició s’ha centrat a donar a conèixer noves línies de treball, com les novetats dins la xarcuteria tradicional, els nous productes fets a partir d’ingredients vegetals i la seva vinculació amb altres empreses que els han permès diversificar-se i arribar a les pizzes, els sucs o les cremes de verdures.

Jaume Planella, director R+D Noel Alimentària: “Aquí d’alguna manera, tot el que són les nostres relacions comercials estan avui aquí, nacionals i també internacionals. Ens estan visitant molts dels clients que tenim arreu del món. Volem que el consumidor identifiqui Noel com una empresa que li donarà tot el que està buscant.”

Masoliver també intenta expandir-se i arribar a altres països, a més de treballar amb productes més enllà de la seva oferta habitual. Per això, la Fira Alimentària és l’espai idoni per establir noves relacions comercials.

Sandra Masoliver, directora comercial Masoliver. “El nostre model de negoci és més la importació de productes a tot el món, però s’està donant el cas que moltes empreses nacionals estan externalitzant la seva xarxa comercial. Aquestes fires van molt bé per establir nous llaços amb aquests compradors de noves categories al mateix temps que aprofitar sinergies amb altres companyies.”

La previsió és que més de 100.000 persones visitin la fira aquests dies, en una edició que retorna després de dos anys i amb una àmplia participació d’empreses vingudes d’arreu del món.

x