Els Túnels de Bracons segueixen complint anys i el debat sobre les infraestructures a la Garrotxa està més calent que mai

Salvem les Valls va ser un moviment que va prendre especial força oposant-se a la construcció dels Túnels de Bracons. Fa uns dies va fer 13 anys de la construcció d’aquests túnels i ara el debat sobre la construcció d’infraestructures a la comarca torna a estar sobre la taula, amb la tirada endavant de la segona part d’aquest projecte que es va iniciar fa 13 anys. 13 anys després, els contraris a la construcció de Bracons i les variants, asseguren tenir encara més arguments per oposar-se a la construcció d’aquest tipus de vies.

Raül Valls, Salvem les Valls: Crec que si mirem el que ens diuen els científics i experts no estem millor com a societat, avui en dia,. Tenim grans reptes. Amb Bracons no estem millor en l’àmbit general. Sí que algú li pot anar bé per arribar abans a Barcelona, no hi ha dubte, però això és un detall, comparat amb els reptes i perspectives de vida que ens esperen, en relació amb el medi.

Un polític garrotxí que va lluitar d’allò més, des de les institucions, perquè Bracons fos possible, Pere Macias té molt clar avui en dia que allò va ser un gran encert, perquè la Garrotxa no quedés aïllada.

Pere Macias, exconseller de política territorial i obres públiques: L’altre dia llegia les dades d’atur i la Garrotxa, que són de les millors de Catalunya. Sense Bracons, estaríem molt enrere, de les comarques amb més atur de Catalunya. Ara tenim activitats competitives i sense Barcons hauríem patit despoblament a la Garrotxa, la gent se n’hauria anat a les grans ciutats. Un antídot contra això, és tenir ciutats mitjanes ben comunicades.

Segon Macias les millores es van traslladar directament a la societat, gràcies a la construcció d’aquesta infraestructura. Sobre les necessitats del moment actual, veuria amb bons ulls fer un pas soterrat per construir una possible variant i l’1+1, per tal de mantenir l’equilibri necessitats humanes i medi ambient.

Pere Macias, exconseller de política territorial i obres públiques: Bracons és la peça clau. La resta hem anat funcionant durant aquests anys, però és clar, es tracta d’un tema de qualitat de vida per la gent que viu a l’Avinguda Sant Jordi i a Les Preses. Jo crec que amb els anys hem vist que això no ha de ser una drecera, sinó per camions que vinguin a la Garrotxa.

13 anys després Salvem les Vall, i davant les noves problemàtiques climàtiques i en relació amb el medi, segueixen tenint clar que no fan falta infraestructures d’aquest tipus.

Raül Valls, Salvem les Valls: Hem de veure si aquest model d’infraestructures és el que necessitat com a societat i des de Salvem les Valls creiem que no. I més enllà de variants necessitem plans de mobilitat, pacificació del trànsit, millores de la qualitat de l’aire, que realment ens ajudin a millorar problemes reals que tenim avui en dia.

Els anys passen, però el debat sobre les infraestructures a la comarca, continua.

 

 

 

 

 

x