Més de 3.600 persones han fet servir el transport a demanda a la Vall d’en Bas

No fa ni un any que la Vall d’en Bas engegava el sistema de transport a la demanda (TAD) Clic.cat. Un nou model de transport que 9 mesos després, es consolida definitivament a la vall amb un balanç més que positiu. El transport a demanda dona cobertura als set municipis que conformen la Vall, i l’han utilitzat un total de 3.628 passatgers durant aquests mesos.

Lluís Amat, alcalde de la Vall d’en Bas: “Ens anem encaminant, sobretot, a poc a poc canviar la cultura del cotxe. Anar cap a la sostenibilitat, la mobilitat sostenible, ser conscients que a molts llocs podem arribar en transport públic i això és molt important per la comarca i per la vall. Això ha estat una aposta d’èxit, però no ens podem adormir. Cal treballar molt més encara.”

En relació amb el nombre d’usuaris diaris, la xifra mitjana s’ha situat en els 20 passatgers. Aquesta mitjana, però, s’ha incrementat des del passat mes de març, arribant a les 26 persones per dia. Destacar també que actualment el 80% de les reserves es fan a través de l’aplicació mòbil, i el 20% es fan a través del telèfon.

Àlex Gilabert, gerent de Teisa: “També hem cobert una mobilitat sanitària que era necessària, per la ubicació de l’hospital i també del CAP. Òbviament, el dia més utilitzat és el dilluns. La gent gran també el fa servir i no li fa gens de por el tema de l’aplicació. Ens han ajudat molt els ajuntaments perquè la gent vegi aquest nou sistema digitalitzat, que també és un dels objectius del transport públic. El que s’aconsegueix a més a més, és que dels 45 quilòmetres que s’haurien de fer recorrent totes les parades, n’estem fent una mitjana de 20 en cada servei. Aquí hi ha aquesta eficiència i aquest estalvi, no només en quilometratge sinó també en emissions.”

El servei s’ampliarà a caps de setmana durant els mesos d’agost i juliol

Precisament aquest dilluns, s’ha dut a terme una reunió a Can Trona per valorar el servei i estudiar possibles millores per tal d’incrementar en sostenibilitat i eficiència.

Mercè Rius, directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya: “Fer una prova pilot i ampliar aquest servei durant els caps de setmana els mesos de juliol i agost. Després farem un balanç per veure si ho hem de mantenir durant els estius. No només pensat pel turisme sinó també per la gent que viu aquí i pugui desplaçar-se.”

El servei de transport a demanda es pot demanar a través de l’aplicació Nemi de Teisa (o bé per telèfon) fins 15 minuts abans de l’inici de cada servei. En total són una xarxa de 40 parades i 45 quilòmetres.

 

x