L’equip de govern rebutja la moció per a municipalitzar el transport públic a Olot

El plenari d’aquest dijous també va portar a votació una moció impulsada per cinc entitats socials. Una de les principals demandes és millor el servei de transport públic d’Olot, que no es renovi la concessió amb Teisa i que s’estudiï que a partir del 2025 el servei passi a ser municipal.

Bosco Plans, portaveu entitats: “Potser la municipalització no és una mala opció. Pensem en un servei de TPO adaptat a les ciutats del segle XXI. Són debats que hem de posar sobre la taula i amb aquesta moció volem estudiar i debatre tot això.”

Els grups a l’oposició han trobat una moció molt necessària, especialment pel que fa a la possibilitat de fer un estudi sobre el transport públic a la ciutat.

Adriana Roca, portaveu CUP Olot: “Aquesta moció és un primer pas i ens demana una sèrie de punts que no són impossibles. No prorrogar la concessió actual, un informe del servei, un estudi de viabilitat tècnica i econòmica, establir una temporalitat i el seu debat públic. Creiem que són aprovables.

Josep Guix, portaveu PSC Olot: “Votarem a favor amb alguna excepció però si amb la filosofia. S’ha d’estudiar com millorar el servei.”

Anna Barnadas, portaveu ERC Olot: “Vostès presenten una millora de la mobilitat col·lectiva i pensem que això és clau. Hem de millorar molt la mobilitat a la comarca i creiem que cal una sacsejada. S’ha de pensar diferent. Olot tindria l’oportunitat d’exercir aquesta capitalitat en aquest canvi de mobilitat.”

Les demandes han estat vistes amb bons ulls per part de l’equip de govern de Junts, però han rebutjat la proposta.

Agustí Arbós, regidor de mobilitat Aj. Olot:Ho hem de fer amb coherència i amb les capacitats econòmiques de la corporació i les característiques de la nostra ciutat. Olot és extensa i amb una densitat petita de població en comparació amb Figueres, Vic, Banyoles o Igualada. Donar aquest servei és molt costós, vol dir quilometratge, voldria dir freqüències limitades, etc. Cal ser molt responsables econòmicament del que seria tenir un transport públic viable.”

Arbós també ha defensat que el servei de transport a Olot ja és municipal,  encara que es faci a través d’una concessió. La renovació de l’acord amb Teisa, que s’ha de produir l’any 2025, sí que serà motiu de noves necessitats d’acord amb l’emergència climàtica i la crisi energètica.

Agustí Arbós, regidor de mobilitat Aj. Olot: “Evidentment, això ens obre una finestra d’oportunitats perquè som conscients que la tecnologia i la mobilitat ha canviat molt. Tenim moltes alternatives a poder estudiar de cara al 2025.”

El rebuig a la moció ha suscitat també un cert debat a la sessió plenària. Des dels grups de l’oposició, hi ha hagut una posició unànime a favor de les propostes de les entitats i en contra del vot de l’equip de govern.

Bosco Plans, portaveu entitats: “Votant en contra creiem que no se’ns dona ni la possibilitat d’estudiar-ho. No estem demanant si o si la municipalització d’aquest servei, només l’estudi, i crec que un estudi no hauria de rebutjar-se en un ple.”

Anna Barnadas, portaveu ERC: “Nosaltres els polítics estem aquí per governar sobre dades i en aquest cas li demanaven dades, no sensacions. Des d’ERC no hem vist cap estudi real d’aquesta municipalització i crec que davant una demanda, tots aquests arguments poden estar reforçats amb dades i reforçats sobre un estudi tècnic. Quan he dit que Olot no es mou, és que ni tan sols per un estudi.”

Agustí Arbós, regidor de mobilitat Aj. Olot: “Governar vol dir prioritzar, posar-ho tot en una balança. Pensem que la gestió econòmica d’absorbir aquest servei en concret, ens funciona de manera molt més eficient a través d’una concessió.

La moció l’han presentat Salvem les Valls, Olot es Mou, CCOO, la CNT i l’Assemblea de Treballadors Assalariats d’Autoescoles de Catalunya (AFAAC).

x