Aquest dilluns arrenca una nova fase dels treballs d’ampliació de la vorera del pont del carrer Zamenhof

Aquest dilluns s’inicia una nova fase dels treballs d’ampliació de la vorera del pont del carrer Zamenhof, una actuació que forma part de la primera fase del Pla d’Asfalts 2022, i que durarà aproximadament una setmana. L’objectiu de les obres és incrementar la seguretat i facilitar l’accessibilitat i una millora de la mobilitat dels vianants en aquesta zona, molt transitada.

Amb aquesta actuació s’eixamplen les voreres del tram de via que passa pel pont del carrer Zamenhoff que passaran a tenir 3,50 metres d’amplada i la calçada per on circularan els vehicles motoritzats disposarà de 7 metres d’amplada. Per minimitzar l’afectació viària, els treballs s’han dividit en dues fases. La primera d’elles ja s’ha portat a terme, amb la vorera oest, i ara es portaran a terme les obres per ampliar la vorera est; la que es troba més a prop de la muntanya.

Mentre es portin a terme aquestes obres, que duraran 5 dies en comptes dels 15 inicials previstos, només quedarà habilitat un sol carril de circulació per a tots els vehicles que es moguin per l’avinguda Sant Jordi en direcció cap a les Tries. Els vehicles i camions provinents que vagin cap a l’avinguda Sant Jordi o a les Preses seran desviats provisionalment a la rotonda de la Rodona per, posteriorment, circular per l’avinguda Girona, Plaça Palau, avinguda Onze de Setembre, c. Bisbe Lorenzana, c. Marià Vayreda i carretera de Santa Pau per, finalment, tornar-se a connectar a l’avinguda Sant Jordi. Aquest recorregut només serà obligatori per als camions de més de 7.5 tones.

Pep Berga, alcalde d’Olot: “Sortosament aquestes obres només duraran una setmana laboral, hem apretat els terminis el màxim que hem pogut però serà una molèstia important. Passin on passin seran una molèstia, ja ho fan ara a l’Avinguda Sant Jordi, imagina’t pel centre de la ciutat. S’ha canviat el recorregut per la dificultat de fer el desviament des de la Plaça Palau al Carrer Terrassa. El responsable de mobilitat, en aquest cas el sergent que s’ocupa d’aquest tema ens ha fet la recomanació que és millor passar per la Carretera de Santa Pau, serà la manera més àgil de fer-ho. Esperem que s’acabi ràpid, que les molèsties siguin les mínimes, però en tot cas després tindrem una obra ben acabada i recuperarem la normalitat.”

La resta de vehicles, durant el recorregut pel desviament provisional, podran deixar la ruta i circular per altres carrils que requereixin.

 

x