La Garrotxa registra només un 46% d'ocupació i s'espera que a l'agost es pugui remuntar fins el 60%

Esports

turisme_juliolEl sector turístic de la Garrotxa dóna per perdut el mes de juliol i esperen que l’agost l’afluència de visitants canviï com un mitjó. I és que aquesta primera quinzena la xifra d’ocupació ha girat a l’entorn del 46%, però salvada per les cases de colònies. Sense aquestes el percentatge cau fins el 20%. S’espera que les reserves de darrera hora de l’agost facin incrementar substancialment l’ocupació a la comarca.

Fes clic aquí per veure la notícia a l'OTV a la carta

L'ocupació turística a la Garrotxa durant el primer tram d'estiu ha estat baixa i no s'ha superat el 46%. I aquest percentatge és gràcies als bons nivells que han registart les cases de colònies, que han arribat fins al 90% i, en alguns casos, fins i tot s'ha penjat el cartell de complet. Els motius que expliquen aquesta baixa ocupació són diversos; el primer és la crisi econòmica però també s’atribueix al mal temps que ha fet durant bona part de l’estiu. Les xifres no són diferents a les dels últims anys i els empresaris turístics confien que l’arribada de turistes s’accentuï a finals d’aquest juliol i, sobretot, a l’agost.

Els empresaris turístics de la Garrotxa coincideixen en dir que les dinàmiques estan tornant a canviar i asseguren que la desestacionalització s’està diluint a la comarca. Si aquesta lectura es confirma, el sector turístic de la comarca tornarà a reforçar la promoció durant les èpoques que històricament eren propícies per registrar bons índex d’ocupació i que no són precisament a l’estiu.