Els experts asseguren que es paga molt per l'energia "perquè es contracta més potència del compte"

Societat

wattiaPrecisament una empresa d’Olot lidera el procés d’optimització dels recursos energètics. La seva funció principal és assessorar empresaris i orientar-los en l’estalvi del consum d’electricitat. Però, a més, han desenvolupat el primer edifici de l’estat espanyol que és autosuficient.

Clica aquí per veure la notícia a l'OTV a la carta

Els seus responsables van ser ahir al programa ‘Pros i contres’ d’Olot Televisió on van explicar com s’ho poden fer els particulars i les empreses per evitar pagar més del compte. Franc Comino i Jordi Rabat ho van explicar ahir al programa 'Pros i contres' d'Olot Televisió.

Un dels impulsors de l'Espai Zero, Jordi Rabat, ha explicat que "habitualment es paga molt perquè es contracta molta potència". Des del seu punt de vista "en més del 90% de les ocasions no utilitzem tota la potència" pel que aconsella "contractar-ne menys i pagar pel que es consumeix". Aquest és el consell que també estan donant a les PIMES que assessoren. Segons els càlculs de l'empresa Wattia Innova, la impusolra de l'Espai Zero, la factura de la llum s'ha incrementat un 74% pels particulars però en el cas de les empreses aquesta xifra s'enfila fins al 150% més cada mes. Per evitar-ho recomanen fer auditories enerètiques.