Els centres educatius de la Garrotxa també participen del Gran Recapte d'Aliments amb les aportacions dels alumnes

Societat, Garrotxa

La Garrotxa ja ho té tot a punt per al Gran Recapte. 280 voluntaris faran possible la jornada central, que tindrà lloc demà i que comptarà amb punts de recollida d’aliments i productes bàsics a 16 establiments d’Olot. El Gran Recapte augmenta, any rere any, la implicació de les institucions, les entitats, els particular i també de les escoles. Bona part dels centres educatius de la comarca han participat activament del Gran Recapte.



Aquests dies, l’entrada a l’Institut la Garrotxa té aquest aspecte. En aquesta taula, s’hi col·loquen els aliments i els productes bàsics amb que els alumnes participen del Gran Recapte. Aquest no es el primer any que l’institut participa del Gran Recapte, explica Cèlia Pasades, professora coordinadora de la iniciativa al centre.

Una quinzena d’alumnes de 2n d’ESO de l’institut La Garrotxa s’han convertit en coordinadors del Gran Recapte. Han elaborat cartells informatius i han anat classe per classe per explicar en què consisteix la campanya i quins productes són els més necessaris. Una setmana després, han tornat aula per aula a recollir els aliments que han portat els seus companys i que avui mateix traslladaran al Centre de Distribució d’Aliments.

Anna Garcia, professora coordinadora de la iniciativa al Institut La Garrotxa,  destaca la implicació dels estudiants en el que resulta una valoració molt positiva. Positiu és, també, el fet que siguin els mateixos alumnes els que demanen als companys que participin, ja que fa que la campanya “tingui una millor resposta que no si ho demana un adult o un professor”.

L’INS La Garrotxa és un dels molts centres educatius de la comarca que han col·laborat amb el Gran Recapte. Cada any hi ha més escoles que s’afegeixen a aquesta campanya de recollida d’aliments i productes bàsics. Com també augmenta el número de persones que volen convertir-se en voluntaris del Gran Recapte. En la jornada de dissabte hi participaran 280 voluntaris. D’aquests, 260 estaran als supermercats i al Centre de Distribució d’Aliments i n’hi haurà 20 que participaran del transport del material amb furgonetes de la Creu Roja, però també amb “transportistes que aporten el vehicle privat a la causa” explica Josep Berga, regidor de Benestar Social de l’Ajuntament d’Olot.

Mentre tot ja està a punt per a la jornada central del Gran Recapte que es concentra a Olot, la resta de municipis de la comarca també col·laboren activament de la campanya. En total, la Garrotxa disposa d’una 80ena de punts de recollida d’aliments i productes bàsics. Tot el material es destinarà a les famílies de la Garrotxa que es troben en situació de precarietat econòmica i social.