La Diputació de Girona aprova un pressupost de 113'9 milions d'euros per al 2016 amb el vot en contra de la CUP

Política, Resta de pobles

La Diputació de Girona farà una remodelació integral de la Casa de Cultura, en el marc d'un projecte que havia quedat aturat amb la crisi. La corporació va celebrar ahir el ple en què es va aprovar el pressupost per a l'any vinent, que ascendeix als 113,9 milions d'euros, amb el suport de tots els grups menys la CUP, que hi va votar en contra.



Ja fa molts anys que en aquest edifici del segle 18, que acull la Casa de Cultura de Girona, no s'hi fa cap reforma, més enllà d'actuacions puntuals, una situació que ja va fer sorgir un projecte de remodelació, valorat en 34 milions d'euros, i que la crisi va aturar. Ara, la Diputació de Girona es veu capacitada per recuperar el projecte, redimensionat, amb una partida als pressupostos del 2016, amb la previsió d'enllestir la reforma durant aquesta legislatura.
El conjunt del pressupost d'enguany arriba fins als 113,9 milions d'euros, un 0,3% més que l'any passat. La major part de les inversions aniran a carreteres, on s'hi inverteix mig milió d'euros més que aquest any. Mentre que també es fa un reorganització interna, incorporant l'area d'acció social al Dipsalut.
El pressupost d'aquest 2016 es va aprovar gràcies al suport d'Esquerra Republicana, el PSC i Independents per la Selva, mentre que la CUP hi va votar en contra al•legant que no se'ls ha facilitat suficient documentació que els hi permeti poder treure'n una valoració. La CUP també va lamentar que la corporació no inclogui cap partida al procés nacional.

 

Notícies relacionades:
- La Diputació de Girona presenta la primera campanya 2×1 dels mercats gironins, inclòs el d’Olot
- La Diputació de Girona dóna suport als imputats pel 9N i aprova el pagament de les ajudes a les llars d’infants que la Generalitat no pugui assumir