El Casal Marià s'omple per la presentació del Carnaval i el seu cartell, creació de l'olotina Sílvia Abdela

Societat, Garrotxa

Aquest dissabte al vespre es van presentar les diverses activitats del Carnaval d'Olot, un dels que més volada té a les comarques gironines. Se celebrarà el cap de setmana del 12 i 13 de febrer. En l'acte, es va fer públic el cartell, obra de la dissenyadora olotina Sílvia Abdela, i també es van proclamar els que seran els reis del carnaval durant tot aquest any que ve.



Olot va donar aquest dissabte al vespre el tret de sortida al carnaval, la gran festa d'hivern a la capital garrotxina organitzada pel Centre d'Iniciatives Turístiques. Es van proclamar els nous reis del carnaval: són Pere Vila i Paquita Montoliu, de la colla Santjoanenca, que van fer una entrada triomfal al Casal Marià, damunt d’un burro català. Allà, van ser proclamats i van assumir les responsabilitats de portar festa i disbauxa allà on vagin durant el proper any. Són els reis de la Santjoanenca: ell, a més, és Follet dels Tossols i vigilant de les seves aigües, Marquès del Plàstic i Príncep de fer les files; ella, Fada de les fonts i protectora de les seves aigües, Amant de la terra, l'aire, l'aigua i el foc i Princesa del ball i la disbauxa.

En aquest mateix acte també es va presentar el cartell de l'esdeveniment per aquest 2016, en aquest cas, creat per Sílvia Abdela. El Carnaval, que se celebrarà el 12 i 13 de febrer, comptarà entre diverses activitats, amb la gran rua, a la qual s'espera que hi desfilin més de 2.000 persones entre les colles garrotxines i les de fora.

El president del CIT, Josep Andrés, crida a fer un gran carnaval, que se celebri molt, però sobretot, també amb bon comportament i civisme i respecte a totes aquelles persones que no el volen celebrar.

cartell
Notícies relacionades:
- El Carnaval d’Olot arrenca aquest dissabte amb la presentació del cartell i els Reis del Carnaval 2016
– Silvia Abdela és l’autora del cartell del Carnaval d’Olot 2016, que es donarà a conèixer durant la presentació de l’acte el 23 de gener