L'alcalde d'Olot i vicepresident de l'AMI creu que és "obligatori" que els consistoris mostrin el seu recolzament als debats que es duen a terme al país

Política

Un jutge de l’Audiència Nacional Catalana ha acceptat la petició de la Fiscalia per obrir una investigació sobre l’Associació Catalana de Municipis, l’Asssociació de Municipis per la Independència i l’Assemblea Nacional Catalana per haver impulsat o donat suport a les mocions aprovades pels ajuntaments a favor de la declaració independentista del Parlament de Catalunya. En aquest sentit, quest matí, el vicepresident de l’AMI i alcalde d’Olot Josep Maria Corominas ha dit que és obligació del parlament i els ajuntaments expressar el recolzament a debats que es duen a terme al país. Per la seva banda, l’Alcalde de Girona, Albert Ballesta, opinat que seria desobeir el mandat democràtic si no anessin en la via independentista, que es el que van votar majoritàriament els gironins a les urnes i creu que aquesta és una mostra més de la manca democràtica de l’estat espanyol. Finalment, l’alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat, ha explicat que, en un exercici de democràcia, el seu municipi va sortir de l’AMI arran de l’aprovació d’una moció proposada per l’oposició, tot i rebre els vots en contra de l’equip de govern.


Notícies relacionades:
- Estanis Vayreda sobre les investigacions als ajuntaments: “Haurem d’assumir el que vingui perquè estem molt convençuts”