La sentència de Vilanova i la Geltrú no fa témer l'Ajuntament d'Olot respecte el nivell de decibels de les Festes del Tura

Societat

Una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va donar la raó fa unes setmanes a un veí de Vilanova i la Geltrú que volia prohibir un Festival de música reggae per excedir el límit de decibels permès. La decisió del jutge encenia totes les alarmes per poder crear jurisprudència, i des d'OLOT TELEVISIÓ hem volgut saber quina és la situació de la capital de la Garrotxa en cas que passés el mateix amb les Festes del Tura, un possible maldecap al qual l'Ajuntament d'Olot hi treu ferro, però que en tot cas vol evitar com sigui.


La sentència del Tribunal Superior de Justícia en el cas de Vilanova i la Geltrú considerava festivals del tipus del Nowa Reggae no poden ser esdeveniments esporàdics i, per tant, s'han de cenyir a la normativa acústica, que no els permet superar els 45 decibels. Aquest cas encenia totes les alarmes en municipis i ciutats que, com és el cas d'Olot, organitzen les seves festes més tradicionals al carrer, al centre de la ciutat, i es podien veure envoltats en una denúncia semblant si un veí demostrés que un concert o una activitat de festa major s'excedia en el límit de decibels. Des de l'Ajuntament de la capital de la Garrotxa, però tenen clar des d'un principi que les Festes del Tura no corren cap tipus de perill.

El que sembla clar és que la Festa Major d'Olot és un dels molts esdeveniments populars que es duen a terme a tot Catalunya que, durant uns dies concrets de l'any, poden superar el límit de decibels permès en la ordenança municipal, tot i que, per ara, no s'ha fet mai cap control en aquest aspecte.

De moment, Olot no s'ha trobat mai amb una denúncia com la de Vilanova i la Geltrú, més enllà de queixes de veïns molestos en algun aspecte, i des del consistori, s'espera que mai s'arribi a aquest extrem. Des de l'Ajuntament es treballa ja conjuntament amb el SIGMA i els veïns del nucli antic en un Pla d'usos del Firal que eviti confictes amb els afectats, amb l'objectiu de mantenir la convivència entre el descens i benestar dels veïns del Nucli Antic i la celebració de les tradicionals Festes del Tura. Es tracta en sí d'una resolució d'un jutge. D'un cas que pot acabar donant la raó als uns o als altres, i en tot cas, el que sembla el millor per a tots dos és que es prenguin mesures per no arribar mai als tribunals.