El projecte Robolot, que fomenta la robòtica entre els joves, ha rebut el premi a la Millor Iniciativa Promocional del 2015

Societat, Garrotxa

El jurat al premi a la Millor Iniciativa Promocional ha cregut que el Robolot és mereixedor del premi del 2015. Després de 15 anys de fomentar la robòtica, la ciència i la tecnologia entre els escolars de totes les edats, Robolot ha contribuït a la promoció de la Garrotxa, després d’haver esdevingut una referència en el sector, portant fins a la comarca centenars de persones d’arreu del país. OLOT TELEVISIÓ ha emès en directe per primera vegada l'entrega dels premis i el programa es podrà tornar a veure aquest cap de setmana.


L’any 2001, Robolot va néixer com una competició d’estudiants amb l’objectiu d’acostar la robòtica, la ciència i la tecnologia als alumnes d’institut. Des de llavors, no ha parat de créixer, tant pel que fa a categories de competició com en les edats dels participants. Avui, és un gran esdeveniment tecnològic que reuneix gent de tota la península i que s’ha convertit en un dels concursos de referència a Catalunya i a Espanya en robòtica didàctica.

L’any 2015, Robolot va introduir l’educació primària en els concursos, jornades, tallers i conferències que es duen a terme, anant un pas més enllà en la promoció de la robòtica didàctica a les aules. En total, hi van participar una quinzena de centres, entre els quals l’escola Sant Roc d’Olot i la de Riudaura, que durant el curs van participar en un taller de robòtica impulsat pel mateix Robolot.

La introducció d’aquest nou públic va ajudar a batre el record de participació, amb més de 700 estudiants, un centenar de professors i 200 robots. L’èxit va fer decidir els organitzadors a crear l’Associació Robolot Team, una entitat amb membres de tot Catalunya i d’altres comunitats autònomes que, des d’aquest mateix any, organitza l’esdeveniment i que també es dedica a la difusió cientificotecnològica.