L'Ajuntament d'Olot aplicarà insecticida contra el mosquit tigre a tots els embornals de la ciutat

Societat, Garrotxa

Olot continua amb la campanya de prevenció del mosquit tigre. El consistori està aplicant insecticida a tots els embornals de la ciutat, per eliminar les larbes de l'insecte. Aquesta és una acció que ja s'havia dut a terme en anteriors ocasions, però només en les zones de més ús. Ara s'aplicarà als 4.000 embornals de la capital garrotxina.



La campanya ‘Lluita contra el mosquit tigre’ s’ha avançat dos mesos a Olot. Els operaris han començat les tasques de prevenció, que suposen haver de recórrer 20km a peu, aplicant insecticida a més de 4.000 embornals distribuïts arreu de la ciutat.

La campanya ‘Lluita contra el mosquit tigre’ es centra en aquells punts on pot quedar aigua estancada, en aquests el mosquit hi acostuma a posar els ous i per això se’ls hi aplica insecticida. Altres ubicacions favorables per la propagació del mosquit tigre són els bidons que fan servir els pagesos per emmagatzemar l’aigua del rec. Per això des de l’Ajuntament d’Olot s’ha proporcionat teles mosquiteres per tapar els bidons. Dues mesures per combatre el mosquit tigre, un insecte que si no es batalla pot ocasionar greuges.

Notícies relacionades:

- L’Ajuntament d’Olot avança la campanya contra el mosquit tigre distribuint gratuïtament teles mosquiteres als hortolans

- El mosquit tigre ja afecta plenament a set municipis de la Garrotxa