Els veïns valoren positivament el manteniment del sentit de circulació al carrer Josep Ayats d'Olot

Infraestructures, Societat, Garrotxa

Els veïns esperen amb expectació els canvis que la setmana vinent, durant set dies, s'introduiran a l'entorn de l'avinguda Reis Catòlics i el carrer Pou del Glaç. Bàsicament, el Pou del Glaç es tornarà un carrer d'un sol sentit en direcció al Pla de Dalt, el carrer Doctor Danés passarà a ser de doble sentit i no s'hi podrà aparcar. Pel que fa Eiximenis i el pont de la Ceràmica variaran la direcció al Pou del Glaç i el Pla de Dalt. El procés participatiu a través de les associacions de veïns han permès variar algunes propostes inicials.



Una dels canvis que es podran veure a la prova de la setmana vinent de canvis de circulació a Olot, respecte de la proposta inicial, és el manteniment del sentit del carrer Josep Ayats en direcció al carrer Pou del Glaç. Igualment, es mantindrà el doble sentit entre el carrer Ayats i la rotondra de Closells, permetent que els cotxes que circulin pel carrer Josep Ayats puguin sortir a dreta i esquerra al Pou del Glaç. La decisió és ben vista tant per l'Associació de Veïns de l'Eixample Popular, que ho va proposar, com per responsables de negocis i els impulsors de la recollida de 136 signatures perquè un dels dos carrers entre la rotonda de Closells i el Doctor Danés enllacés també amb el Pou del Glaç. Tot i així, des de l'Associació de Veïns de l'Eixample Popular creuen que els canvis s'haurien de fer després de la construcció de la variant d'Olot, que utilitzarien els vehicles que volguessin sortir en direcció les Preses.

El barri del Pla de Dalt-El Cassés ha vist reduïdes les sortides cap al centre d'Olot. Haguessin mantingut la doble direcció al carrer Pou del Glaç, però l'Ajuntament i l'empresa encarregada del projecte han fet prevaldre criteris de seguretat general. L'Associació de Veïns valora positivament la possibilitat de debatre els canvis i estaran expectants a la prova de la setmana vinent. Tots els veïns a l'entorn de l'Avinguda Reis Catòlics i el carrer Pou del Glaç esperen amb interès els canvis que es produiran la setmana que ve a mode de prova.

Notícies relacionades:
- Testen la capacitat d’absorció de trànsit de l’Avinguda Reis Catòlics d’Olot
– Comprovaran la capacitat d’absorció del trànsit a l’Avinguda Reis Catòlics d’Olot davant els canvis de circulació previstos al carrer Pou del Glaç
– Recullen 136 signatures per demanar un nou carrer d’accés al carrer Pou del Glaç d’Olot després de la reestructuració de trànsit prevista