Girona Excel·lent reconeix vuit productes garrotxins per la seva qualitat

Garrotxa

Ja es coneixen els productes gironins guardonats amb els segells de qualitat agroalimentària Girona Excel·lent, de la Diputació i la Cambra de Comerç de Girona. Han resultat premiades més de 50 empreses de la demarcació, entre les quals n'hi ha sis de garrotxines.



La Diputació i la Cambra de comerç de Girona promouen des de 2014 els segells Girona Excel·lent, per reconèixer la qualitat dels productes que s'elaboren a la demarcació. A la llista de premiats d'enguany hi ha una setantena de productes de més de 50 empreses, alguns dels quals són fets a la Garrotxa.

Sant Aniol han rebut dos segells en la categoria d'aigües minerals, un per la seva aigua mineral natural i un altre per l'aigua amb gas afegit. En l'apartat de Begudes, Gin Volcànic i Botànics Russet, de Beveland Distillers, ha estat premiat amb un segell com a especialitat singular amb alcohol.

El formatge 'cofat' i el saüll de La Xiquella, de la Vall d'en Bas han resultat premiats amb un segell cadascun a la categoria de làctics i el pollastre amb camagrocs de la gamma Jo Pasturo de Planeses, a Sant Ferriol, n'ha rebut un com a conserva singular.

Girona Excel·lent també ha reconegut embotits garrotxins, amb un segell per al Fuet Llarg de Carns i Embotits Jordi Vilarrasa i un altre per la botifarra medieval de Porcs Casolans Corominas, de Begudà.

La selecció de productes la realitza un grup d'experts a partir de tastos a cegues. L'obtenció del segell no suposa cap dotació econòmica però sí un important impuls a nivell de difusió nacional i internacional.