ERC Olot proposa la creació d'un Consell de Cent i de consells de barri per fomentar la participació

Política, Garrotxa

Amb vistes a la ciutat avui Esquerra ha parlat de participació per tal que els olotins s’impliquin en el dia a dia de la ciutat. Destaquen tres propostes. La primera és la creació del consell de cent de la ciutat, on s’han d’aglutinar diferents actors per debatre grans projectes de ciutat.


Adrià Aulinas, número 8 llista ERC Olot: “Ens comprometem a crear el consell de ciutat, a dotar-lo de força, consensuar-lo amb tots els partits polítics i garantir que les seves propostes seran tingudes en compte. Volem que sigui capaç de posar-se en una posició intermitja de manera que sigui prou proper al ciutadà com perquè no se senti intimidat alhora de participar-hi però que les propostes que generi tinguin prou força per ser tingudes amb compta amb tota la seva plenitud”

El Consell de Cent es complementa amb la creació de consells sectorials que inclouen els consells de barri.
Anna Barnadas, candidata ERC Olot: “És una figura superior a l’Associació de Veïns on hi ha implicats tots els agents del barri, des de entitats, veïns, comerços i tota aquella gent que es vulgui implicar en el funcionament del seu barri”

Cada any, amb la voluntat de que els olotins es sentin coresponsables del funcionament de la ciutat, cada barri tindrà un pressupost per gestionar que es decidirà des del consell de barri. La tercera proposta és la creació del defensor del ciutadà.
Adrià Aulinas, número 8 llista ERC Olot: “En la mesura que estem dotant a la ciutadania de poders per participar i col·laborar activament en la ciutat, creiem que és necessària una figura que garanteixi que aquests poders seran respectats”

El defensor del ciutadà ha de ser un òrgan independent i seria comparable a un síndic de greuges local.