El Teatre Principal d'Olot acull el concert de Nadal de la Dream Big Band acompanyats de Gemma Abrié

Societat, Cultura, Garrotxa

Per aquestes dates, són molts els concerts nadalencs que omplen teatres i sales de concerts. A la capital garrotxina, el Teatre Principal d’Olot es va omplir d’un concert de nadales en català amb dues particularitats: és interpretat per una formació de jazz big band i hi aplica el sedàs de música mediterrània.
Vicens Martín, direcció: Molta gent ha fet repertori de nadales, molts artistes i és molt típic. Però sempre són nadales foranies, americanes i arranjades com si fos swing. I jo volia agafar les nadales autèntiques catalanes. Viag fer una mica d’investigació per veure quines nadales eren importades i quines d’aquí.


Gemma Abrié, veu: Em semblava que era molt bonic recuperar aquest repertori popular que moltes vegades queda en segon pla i envaït per propostes musicals anglosaxones o nord-americanes i que tenen a veure amb el Nadal. Em va semblar molt bonic recuperar tot el repertori genuïnament català.

El concert, va recollir algunes de les nadales tradicionals catalanes més conegudes, versionades amb ritmes i melodies amb un aire mediterrani. Des d’un Fum Fum Fum d’estil marroquí, passant per cançons tradicionals mallorquines o moments intimistes acompanyats només per un contrabaix.
Vicens Martín, direcció: Són les nadales de sempre, però amb una sonoritat nostre personal i amb un ambient i concepte molt festiu. Que els nens puguin descobrir totes aquestes nadales, però amb un vestit musical diferent a com les acostumen a sentir.

El concert, ha format part del cicle de Jazz Olot d’Olot Cultura.