Es reprèn la vacunació amb AstraZeneca, també a persones d'entre 55 i 65 anys

Societat, Garrotxa

Salut reprendrà aquest dimecres la campanya de vacunació amb AstraZeneca després que el Consell Interterritorial de Salut donés llum verda a la utilització del vaccí, que ha estat aturat temporalment per la sospita que incrementava el risc de trombosi. A Catalunya, 120.000 dosis de la vacuna han quedat aparcades a la nevera des de fa una setmana.


El que també s’ha acordat és que les persones d’entre 55 i 65 anys podran rebran la vacuna d’AstraZeneca a partir d’aquest mateix dimecres. De fet, damunt la taula també hi ha l'opció d'ampliar-lo encara més, fins als 70.

Pel que fa al seguiment del pla de vacunació a la Garrotxa, la campanya també està sent lenta. Segons el portal de dades COVID del departament de Salut, s’han administrat un total de 4.900 primeres dosis, més de 2.000 de la segona, i per tant, només el 4,67% de la població garrotxina està immunitzada contra la COVID-19.

Des del ministeri de Sanitat, confien en que es produirà un augment generalitzat en la vacunació a l’abril, gràcies a l'aprovació del fàrmac de Janssen, d'una sola dosi, que començarà a arribar a l’Estat espanyol el 15 d'abril. Entre l'abril i el juny està previst que aquesta farmacèutica enviï a l'Estat dosis per immunitzar 5,5 milions de persones.

Pel que fa a les dades d’incidència de la COVID-19 a la comarca, la situació epidemiològica segueix, poc a poc, empitjorant. De fet, el risc de rebrot ja se situa a 482 punts i en els últims 7 dies s’han detectat més de 125 nous positius, gairebé 10% del total de totes les proves diagnòstiques que s’han realitat. La velocitat de reproducció de la malaltia s’ha enfilat fins al 1,30.