Olot torna a ser el municipi amb el risc de rebrot més elevat de Catalunya (946 punts)

Societat, Garrotxa

Repunt de les dades d’incidència de coronavirus a la Garrotxa. Després d’uns dies amb els indicadors baixant lentament, aquesta última setmana la majoria dels indicadors han tornat a pujar.


Segons les últimes dades del Departament de Salut, el risc de rebrot a la Garrotxa ja arriba als 775 punts que suposen un risc molt. La taxa de transmissió o velocitat de contagi, també puja i passa a 1,36. En els últims 7 dies s’han detectat prop de 200 casos positius d’entre les més de 1500 proves diagnòstiques realitzades.

A Olot, els indicadors són encara més preocupants. Segons les últimes dades, el risc de rebrot se situa a gairebé 1.000 punts, concretament 946.  Pel que fa al nombre de casos, s’han confirmat més de 150. Durant l’última setmana, s’han fet prop de 1.000 proves diagnòstiques de les quals un 15,26% han resultat positives.

Pel que fa els centres educatius, ara mateix hi ha 7 dels 55 centres amb algun grup confinat. L’Escola Pla de Dalt d’Olot és de moment el centre amb més incidència amb 5 grups confinats, unes 97 persones, i 17 positius detectats en els últims 10 dies. L’Escola Castellroc de Castellfollit de la Roca, l’Institut Montsacopa i l’Escola Sant Cristòfol de Les Planes d’Hostoles també tenen 2 grups confinats.

A hores d’ara, la Garrotxa és el territori de Catalunya on més han crescut els positius durant l’última setmana. La capital garrotxina, torna a ser el municipi amb el risc de rebrot més alt i la taxa de positius més elevada de Catalunya.

Pel que fa a l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa, segons les últimes dades, hi ha 8 pacients ingressats per la malaltia, 2 d’ells a la unitat de semicrítics.