El Gran Recapte dona continuitat al format virtual i monetari després de l'èxit del 2020

Societat, Garrotxa

Una nova aplicació permet, amb tres clics, fer un donatiu al Centre de Recollida d'Aliments de la Garrotxa a través del petit comerç. Aquest aplicatiu és la novetat principal del Gran Recapte d'enguany, que es durà a terme del 19 al 27 de novembre. Les donacions monetàries seran el mètode utilitzat, com ja va passar l'any passat, en un nou model que ha arribat per quedar-se i que s'ha reforçat amb transparència, seguretat i accessibilitat.


Carles Oller, president de Càritas Garrotxa: "Era necessari canviar el format, i la pandèmia ho va precipitar. La gent ho va entendre molt bé i la resposta solidaria de la ciutadania va ser molt bona. Aquest model ha arribat per quedar-se, i el format anterior ja no tornarà".

Fina Surina, vicepresidenta i consellera d'Acció Social del Consell Comarcal de la Garrotxa: "La resposta va ser magnífica i el que s'ha fet és consolidar el model i reforçar-lo. El dubte que teníem era si la gent seria capaç d'adaptar-se a donar diners en comptes d'aliments i la veritat és que el resultat va ser molt bo".

Imma Muñoz, regidora d'Acció Social i Cooperació Aj. d'Olot: "És important per al Banc d'Aliments i el CDAG saber quins productes es necessiten i gestionar els diners de la millor manera possible. Enguany encara queden recursos de l'any passat, i això prova que va funcionar".

L'any passat es van recaptar 8.000 euros corresponents a 2.659 tiquets només en el petit comerç. Això a banda de les aportacions fetes a les grans superfícies comercials. Un èxit de participació a la Garrotxa i a tot el país, que va recaptar el 2020 uns 8 milions d'euros en total, amb 5 milions de quilos de productes bàsics i aliments. Això significava un augment del 45% respecte de l'any anterior.

L'edició del 2021 va un pas més enllà en el format virtual per consolidar-lo  confirmar-lo com el model a seguir.

L'ús de l'aplicatiu per al petit comerç és molt intuïtiu i es pot aprendre a fer funcionar fàcilment a través del web www.granrecapte.com. A més, les grans superfícies també contribuiran a la campanya a través de les donacions a caixa, com l'any passat. Es podrà trobar tota la informació per fer-ho en cadascun dels establiments que s'hi han sumat. Més enllà de l'aplicació de petit comerç i les donacions a superfícies comercials més grans, es poden fer donacions al banc d'aliments a partir de transferència bancària, per codi QR o per bizum des d'ara mateix fins l'11 de novembre.

Més de 900 famílies a la Garrotxa recorren al CDAG.