S'inaugura la passera sobre el riu Fluvià de la via verda de la Vall d'en Bas

Societat, Garrotxa

Aquest dimecres al matí van presentar-se els dos nous ramals de via verda de la Vall d’en Bas, que uneixen el nucli del Mallol i les urbanitzacions Verge de les Olletes i Verntallat amb l’Escola Verntallat i el municipi de les Preses, d’una banda, i el nucli dels Hostalets d’en Bas amb Sant d’Esteve d’en Bas, de l’altra. Aquests trams, anomenats via verda de la Vall d’en Bas, connecten també amb la Ruta del Carrilet Olot – Girona. Els dos nous trams sumen un total de 3,14 quilòmetres.


Un dels treballs més destacats i el darrer que s’ha realitzat ha estat la instal·lació d’una passera sobre el riu Fluvià, a la zona de Verntallat. Aquesta passera és de ferro, té una llargària de 28 metres i es compon de dues peces soldades de 14 metres. Per instal·lar la passera s’han creat accessos de formigó amb baranes. La passera i aquests accessos han tingut un cost de 108.000 euros.

Lluís Amat, alcalde de la Vall d’en Bas:“Estem molt contents perquè això neix d’un treball de baix a dalt. Són els mateixos veïns que aprofitant un camí que hi havia es volia recuperar. Que sigui realitat tot plegat, a partir d’una voluntat veïnal, un ha d’estar sempre content. Per nosaltres tot això no és turístic, és quotidià. Que els turistes que venen ho poden aprofitar? Genial. Però allò que és bo per la gent que hi viu, també és bo per la gent que ens visita, i no al revés”

Eduard Llorà, president del Consorci de les Vies Verdes de Girona:“Aquí el que hem fet és una cosa diferent del que hem fet en d’altres llocs. El que ens hem trobat és un municipi que ens demana és fer unió dels seus nuclis de població i també fent servir la xarxa que ja tenim bàsica. Estem en un pas més en què la mobilitat no és només entre municipis sinó entre el mateix municipi.”

El pressupost total de les dues actuacions a la vall és de 603.472 euros, i està cofinançat amb 241.765 euros per un ajut del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). La resta del finançament prové de l’Ajuntament de la Vall d’en Bas, de la Diputació de Girona i d’un ajut per al Desenvolupament de Plans de Foment Territorial del Turisme de la Generalitat de Catalunya.