Olot entrega subvencions a tres clubs esportius sense ànim de lucre

Política

Olot subvencionarà clubs esportius privats sense ànim de lucre per ajudar-los en una situació molt complicada, sobretot pel que fa al preu de l'energia. El Club Natació Olot rebrà 40.000 euros per aquest fet, en una de les primeres grans aportacions públiques que l'Ajuntament decideix entregar conseqüència dels efectes col·laterals de la guerra de Putin.


Per la seva banda, el Club Tenis Olot rebrà 10.000 euros, en el seu cas per col·laborar en el finançament de les obres a les seves instal·lacions.

El PSC i la CUP es van mostrar contraris a algunes de les subvencions, sobretot pel fet de tractar-se d'entitats privades a les quals no tothom pot participar.

Jordi Gasulla, CUP Olot:"El Club Tenis Olot és un gran desconegut, no sabem si aquesta aportació de 10.000 euros tindrà algun retorn a la ciutat. Entenem, d'altra banda, la funció social que fa el Club Natació Olot, però creiem que hi sortiríem tots guanyant si fos un club municipal".

Jaume Mir, PSC Olot: "Entenem quina funció fa el Club Natació Olot i som conscients que són moments complicats. En el cas del Club Tenis Olot, no ho tenim tant clar".

Per la seva banda, ERC s'hi va mostrar favorable.

Laila El Gamouchi, ERC Olot:"Són moments molt difícils per culpa de l'oligopoli de les elèctriques i de l'Estat, que no actua. Són imports elevats, sobretot en el cas del CN Olot, però entenem l'excepcionalitat del moment".

L'alcalde va respondre als grups de l'oposició que es tracta d'entitats sense ànim de lucre a les quals la ciutat ha de donar, al seu entendre, tant suport com pugui.

Pep Berga, alcalde d'Olot:"El CN Olot cobreix una mancança de la ciutat. Pel que fa al Club Tenis Olot, qualsevol hi pot anar i gaudir de les seves instal·lacions, per exemple, per dinar. Faran unes obres d'un import molt elevat i nosaltres hi aportem una petita part".

Una altra subvenció en aquest sentit va ser atorgada al Club Tenis Taula, en el seu cas de 4.000 euros, perquè pugui participar en la lliga de la Divisió d’Honor, que perillava per manca de recursos econòmics.

Modifiquen el POUM del Nucli Antic
El Ple d’aquest mes de març també ha aprovat provisionalment amb els vots a favor de l’equip de govern de Junts, el suport del PSC i l’abstenció d’ERC i la CUP; la modificació del POUM de Nucli Antic per a l’admissió d’aparcaments privats a diferents carrers del centre. L’objectiu de la mesura és el revisar la llista de vies on és pugui fer efectiu l’accés rodat a l’interior dels immobles i destinar a aparcament la planta baixa.