La vaga de transportistes, amb poca afectació a la Garrotxa

Garrotxa, Empresa

A principis de març el Gobierno va publicar al Butlletí Oficial de l'Estat un decret llei pel qual els transportistes podien carregar al client l'import del carburant en funció del seu augment. Una mesura que ajudaria empreses i autònoms a suportar l'augment desmesurat de preus que s'estava produint des de finals de 2021. Per això des de les associacions que representen al 80% del gremi no van entendre l'aturada d'una part del sector, pressionat per un altre augment substancial arran del conflicte a Ucraïna.



Pere Genís, gerent de Minguet Tranports:"Ja teníem un acord que ens havia de beneficiar i s'hi podia acollir tothom, petits autònoms inclosos. No vam entendre per què havien de fer vaga. A més, ara segueixen negociant".

Això sí, els motius de la vaga els entén tothom. Aquests preus no es poden aguantar i apujar preus al client final no pot ser una solució a llarg termini. A Minguet Transports ho saben molt bé, perquè no només tenen una empresa de transports sinó també una benzinera.

Pere Genís, gerent de Minguet Tranports:"La solució per a tothom és que s'estabilitzin els preus. Tothom vol tenir una mínima previsió per a la seva empresa i comptar amb una determinada perspectiva".

A Minguet treballen bàsicament amb la indústria i no amb paqueteria, que és on més s'ha pogut notar la vaga.