Uns 180 brigadistes joves fan tasques de millora als seus pobles durant l'estiu

Societat, Garrotxa

Els brigadistes de La Vall de Bianya volten cada dia per un indret deferent del poble. Ho fan amb bicicleta. Tots ells s’encarreguen de fer tasques de millora pel municipi, com per exemple repintar les tanques de la llar d’infants. Es tracta d’una activitat voluntària i gratuïta i es divideix en dues parts.

Edna Prat, brigadista:De dilluns a dijous, normalment, fem tasques i llavors els divendres ens organitzem i muntem alguna sortida o alguna activitat més de lleure.

Activitats de lleure com poden ser des d’anar a passar el dia a un gros, anar a la platja o fins i tot a un Parc Aquàtic. Els mateixos brigadistes proposen tasques per fer millor el seu poble, la resta són encàrrecs que els hi arriben des dels ajuntaments.

Són dies de sentiments retrobats per a molts dels joves que participen a les brigades. Els participants, fent tasques a llocs on de petits van anar, com és el cas de la Llar d’infants del seu poble. I fins i tot monitor, que al seu moment van ser brigadistes, com és el cas de la Clàudia.

Clàudia Agustí, monitora de les brigades joves de Bianya:Els joves ara tenen una edat que no poden ni treballar ni anar a un casal d’estiu, i al final les brigades és com una oportunitat com per anar-se iniciant al món laboral, tot fent tasques pel poble. I és una manera d’iniciar-se a un món que d’aquí a uns anys es trobaran. Al cap i a la fi, anar entrant a l’edat adulta.

Fa molts anys que el Consell Comarcal de la Garrotxa coordina i promou aquest projecte per diversos pobles de la comarca. Engany, entre tots els pobles, hi participen uns 180 joves d’entre 14 i 16 anys.

Cristina Riera, tècnica de joventut del Consell Comarcal de al Garrotxa:Bàsicament l’objectiu és arrelar els joves als seus municipis i d’un voluntariat al seu poble, perquè es sentin partícips d’allà on viuen. Això, i fer una activitat de lleure.

I ells mateixos valoren, també, altres aspectes de passar-se un mes enter entre companys.

Tomàs Fontà, brigadista:Bàsicament perquè estem amb gent del poble, fem amistats noves i treballem pel poble, que al final acabes veient el que has fet tu, cada dia.