Canvi d'ús dels mòduls de l'exterior del CAP Garrotxa

Societat, Salut

Des de fa uns dies l’activitat de pediatria del CAP Garrotxa s’ha traslladat als mòduls exteriors, que fins ara estaven destinats per patologies respiratòries i per atendre casos i possibles casos COVID.  Tal i com s’explica des de l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa actualment ja no hi ha un circuit diferenciat pels pacients o possibles pacients COVID amb els de la resta de patologies. El motiu d’aquest canvi ha estat la voluntat de poder encabir dins l’edifici del CAP Garrotxa altres serveis en la què ha estat, fins ara, l’àrea de pediatria, com per exemple atenció nutricionista o de psicologia.

Anton Foguet, director assistencial equip pediàtric territorial Garrotxa:Era més una necessitat dels professionals d’adults, que no pas pels pediatres. Havíem d’intentar conservar aquests mòduls perquè ens falten espais i la idea és que quan s’obri el CAP de Sant Miquel, l’atenció de pediatria se’n vagi allà. S’espera que, com es diu, les obres comencin l’any que ve i per tant això dels mòduls és una cosa provisional.

Tot això, però, està supeditat a l’evolució de la pandèmia, però també al nombre d’usuaris de pediatria que hagin de fer ús dels mòduls. Foguet assegura que en cas que les persones que facin ús del nou espai de pediatria no puguin  fer l’espera de manera correcta i decent es valoraria tornar a entrar a l’edifici o fins i tot anar a algun altre lloc

Anton Foguet, director assistencial equip pediàtric territorial Garrotxa:Tenir alguna proposta provisional. Segons com vagi l’hivern i la pandèmia, si no donem l’abast als mòduls, potser hauríem de tornar a entrar. Dependrà del moment i de la situació que ens trobarem.

Tot i que el director assistencial de l’equip pediàtric territorial de la Garrotxa no va parlar d’alternatives concretes, se’n pot deduir que ja s’està pensant en alguna altra ubicació on encabir-hi l’àrea pediàtrica en cas que fes falta.