Més de 1.600 persones participen en la Cursa de la Dona de les Preses

Societat, Garrotxa, Esports

Més de 1.600 persones, de totes les edats i de generacions ben diferents, van omplir el parc de l’1 d’octubre de Les Preses. Una xifra pràcticament igual a la de l’any passat. El motiu, una de les diades més esperades de l’any al municipi de Les Preses, la 5a edició de la Cursa de la Dona.

Love Lopera, organització: "Hem patit molt fins a l'últim moment per veure si plovia o no, però ja està. Tothom a lloc i hem pogut donar tret de sortida a aquesta cinquena edició." 

Maria Àngels Coll i Sara Arbós, participants:"És una cursa on ens agrada molt participar i intentem fer-ho cada any. És un orgull estar aquí avui. És una bona marca pel poble potenciar la figura femenina."

I de fet, ja hi ha qui fa anys que hi participen. La gegantessa de Les Preses, la Ricarda, tampoc no es va voler perdre aquest dia tan especial.

Pere Vila, alcalde de Les Preses: "És un plaer que un acte com aquest, una cursa solidària... és un plaer participar-hi i posar tot el poble a disposició d'aquesta campanya." 

Però el rosa no només va quedar-se a Les Preses, enguany Besalú també va unir-se a la causa amb una cursa. Aquesta va ser una més de les 24 que organitzava Oncolliga Girona com per exemple a Amer, Cassà de la Selva, Peralada o Palamós, entre d’altres. En total hi van participar 230 persones.

Tots els beneficis d’ambdues curses, aniran destinats, com sempre, a la fundació Oncolliga que lluita pels malalts de càncer i els seus familiars.