La reducció horària de les llums de Nadal no deixarà la ciutat a les fosques durant la nit

Societat

Olot no es quedarà a les fosques. Des de fa anys que les llums de Nadal són dependents de la línia elèctrica que il·lumina la ciutat. Enguany, la crisi energètica ha provocat que l’Ajuntament prengui mesures per afavorir a l’estalvi energètic, com apagar les llums de Nadal una hora abans que altres anys. Això, que permetrà reduir-ne el 15% del consum provoca que s’hagin de buscar solucions perquè un cop s’apaguin les llums de Nadal, no ho faci la resta de l’enllumenat de la ciutat. L’alcalde d’Olot és Pep Berga.

Pep Berga, alcalde d’Olot:El que no podem deixar és la ciutat sense lluma  la nit. I tenim tot en línea i els llums es conecten en aquest sistema elèctric. Per tant quan s’engeguen els fanals, s’engega.

La solució més pràctica per tal que cap línia elèctrica depengui de l’altre, seria fer una instal·lació a part en cada sector de la ciutat per a les llums de Nadal. Una instal·lació que suposaria un elevat cost econòmic i que segons el mateix Berga no és viable a totes les zones de la ciutat.

Pep Berga, alcalde d’Olot: En algun casos sí que és posible fer-ho en horaris diferetns, pe`ro garantir-ho en tota la ciutat no és posible. I el cost de fer dues l´nes elèctriques i temporitzar-les independentment suposaria un cost que no podem asumir, ara, com ajunatment Per tant en algunes zones de la ciutat s’haurà de seguir com s’ha fet fins ara.

Enguany, l’encesa de llums de Nadal a Olot serà el 25 de novembre al centre de la ciutat, i una setmana més tard en els accessos al centre i en els barris que no tenen objectiu comercial, com el té el centre de la ciutat. Les llums de Nadals s’apagaran els dies laborables a les deu de la nit, i els caps de setmana a dos quarts d’onze.