Any de panellets amb calor i amb uns preus dels pinyons que es manté

Societat, Garrotxa

Són dies de feina per a molts pastissers que aquests dies dediquen part dels seus esforços a fer panellets: les postres típiques d’aquestes dates. Enguany fa més calor, i un dels primers dubtes era si se’n vendrien menys respecte altres anys.

Jordi Ferrer, Ferrer Xocolata:Amb la calor que ens ha fet els últims dies ens preguntàvem si la gent faria castanyades igualment i si menjaria panellets, i nosaltres el que hem fet és fer-ne més o menys com sempre, de quantitat, respecte a altres anys.

A Ferrer Xocolata durant aquests dies hauran fet 100 quilos de panellets. Tot i que els preus de l’energia pugen cada dia, enguany mantenen preus, donat que els costos dels pinyons s’han mantingut. En altres llocs, però, s’han apujat entre un 1 i un 3%.

Uns panellets que s’elaboren en tres dies: primer es fa el massapà, amb ametlla i sucre caramel·litzat. Tot seguit s’hi inclou el gust: de coco o de vainilla, per exemple; i tot seguit s’afegeix tota mena de complements, com el pinyó o l’ametlla, just abans de posar al forn.

 Jordi Ferrer, Ferrer Xocolata:Tradicionals hi ha els de pinyó, els d’ametlla, confitura de codony, de coco, de cafè… I després hi ha els que surten més del grup de panellets habituals, que són els de xocolata que en fem fins a sis de diferents, amb diverses espècies exòtiques.

Els que tenen més èxit, però, són sempre els de pinyons. En aquesta pastisseria olotina en fan tres vegades més que dels altres, tot i que és cert que cada vegada venen més panellets de xocolata.