Marcel Coderch, expert en sostenibilitat i qüestions energètiques: "Els pròxims 100 anys no seran iguals que els darrers 100"

Societat, Garrotxa

El futur sostenible del planeta i de la societat en un futur pròxim pel que fa a l’energia no és el que tothom esperava. Un expert en la matèria és Marcel Coderch, fins ara President de l’Autoritat Catalana de la Competència. Coderch, que aquests darrers dies ha presentat una exposició a Olot, explica que la solució immediata és frenar el consum de combustibles fòssils per tal de revertir la situació. Les comunitats energètiques que s’estan creant la Garrotxa i l'ús de la biomassa han de ser els mètodes a utilitzar durant els propers anys. Coderch diu que cal un canvi ràpid per frenar un problema que és greu.

Marcel Coderch, enginyer i expert en qüestions energètiques, sostenibilitat i creixement econòmic: "No es pot continuar consumint cada cop més i insistint en un creixement econòmic que no és viable des d'un punt de vista físic i mediambiental. Les generacions que ja tenim una edat hem viscut aquest canvi d'una manera molt important i hem d'intentar transmetre a les generacions que venen que no lligarem els gossos amb llonganisses per sempre. Hi ha d'haver un canvi econòmic, social, cultural, etc." 

Actualment, la crisi climàtica és un seriós problema, fet que es veu reflectit aquest mateix dilluns amb la celebració de cimera mundial. S’ha compromès a parlar de com compensar els països no desenvolupats pels desastres provocats per l'excés d'emissions. Coderch creu que territoris, per exemple, com la Garrotxa, es poden adaptar bé a un canvi pel que fa a condicions per generar energies renovables.

Marcel Coderch, enginyer i expert en qüestions energètiques, sostenibilitat i creixement econòmic: "Jo soc un enamorat de la Garrotxa i crec que és un lloc que si es gestiona bé es pot seguir vivint sosteniblement, però sense fer disbarats. Com sempre s'ha viscut i anar-ho mantenint." 

Coderch també ha explicat que arribar a l’Agenda 2030 és una utopia i que no s’hi arribarà en un termini d’entre 20 i 30 anys, ja que el canvi arriba tard.