A la Garrotxa hi ha 647 persones que s’esperen per fer les proves pràctiques del carnet de conduir
Ho ha dit l’alcalde d’Olot, Pep Berga, en el ple d’aquest dijous on s’ha aprovat per unanimitat una moció per exigir a la Direcció General de Trànsit que es tornin a fer les proves a Olot

Ràdio Olot i Olot Televisió ja va fer palès el malestar de les autoescoles de la ciutat per la delicada situació que passen els seus alumnes per poder-se examinar: Pèrdua de temps, absències laborals o acadèmiques, despeses de transport que en molts casos assumeixen els mateixos centres...és el panorama amb què es troben ara mateix. L’Ajuntament d’Olot ha demanat dues vegades a la Subdelegació del Govern i a la DGT que tornin els exàmens a Olot, però sempre s’han trobat amb la Covid o la falta d’examinadors com excusa. A l’estiu, aquest problema s’agreuja perquè molts estudiants aprofiten aquest període per treure’s el carnet de conduir. L’alcalde d’Olot, Pep Berga, ha demanat a l’Estat que aporti més personal.
Pep Berga, alcalde d'Olot:"Tenim a la Garrotxa 647 persones en llista d'espera. Són 483 cotxes, 89 motos, 36 vehicles pesants. Estem parlant de persones que els hi va la feina, que ho necessiten per treballar. Val la pena que s'ho agafin seriosament, és important poder recuperar que els exàmens es puguin fer a la ciutat o a la comarca."
La moció per demanar el retorn dels exàmens teòrics a Olot l’han presentada de forma conjunta Junts, Esquerra Republicana i la Cup. Des d’Esquerra, Josep Granados, diu que aquesta situació és una falta de respecte.
Josep Granados, portaveu ERC:Ens sembla que demostra tenir poca agilitat, poca reacció i poc respecte per la ciutadania. Fa pensar en la idea de concepció radial de l'estat, que si les coses no es fan a determinada capital de província, sembla que no es puguin fer."
Des del PSC, tot i votar-hi a favor, Josep Guix ha recordat que hi ha moltes altres ciutats de la demarcació de Girona on no es fan proves de conduir i que Olot i Ripoll han estat sempre una excepció.
Josep Guix, portaveu PSC: "Cap més capital de comarca de Girona fa exàmens. Ni Figueres, ni la Bisbal, ni Roses ni Blanes fan exàmens."
Per la seva banda, la regidora de la Cup, Adriana Roca, ha afegit que poder fer els exàmens de teòrica a Olot és un dret adquirit que cal recuperar.
Adriana Roca, portaveu CUP: "Quan a Figueres o a Palamós els van proposar fer els exàmens ells no ho van voler. Nosaltres ho vam demanar i durant anys hem tingut aquest servei."
L’Ajuntament d’Olot farà arribar la moció a la Subdelegació del Govern Central a Girona. També l’adreçarà als ajuntaments de la Garrotxa i al Consell Comarcal perquè prenguin mesures en el mateix sentit.
