L'Olot recupera el pols 106 dies després

Els olotins es refan d'una mala primera part i remunten al camp del València Mestalla amb gols de Manel Busquets i Eloi Amagat (1-2)

per David Planella

Esports

L'Olot recupera el pols 106 dies després
L'Olot recupera el pols 106 dies després

Onze jornades i 106 dies després, la Unió Esportiva Olot ha tornat a guanyar. Ho ha fet on semblava més difícil, al camp de l’actual líder, el València Mestalla, i s’ha tret un pes de sobre, tal com reconeix el tècnic, Albert Blázquez. “Fins i tot l’Arnau (el porter) estava plorant i tot. Treballem molt i no arribaven els resultats. Ho hem aconseguit al camp del líder, un dels millors de la categoria, i ho hem de gaudir”. I és que, per molt difícil que sigui, l’Olot no es rendirà. Aquest és el missatge que ha transmès l’equip després de remuntar un partit molt complicat a l’estadi Antonio Puchades, on ha hagut d’aixecar un 1-0 en contra al descans.

A la primera meitat, els olotins s’han vist superats per un gran València Mestalla. El filial valencianista jugava a una altra velocitat i aprofitava qualsevol error visitant per crear perill. De fet, en només mitja hora ha tingut una ocasió a boca de canó que ha tret el porter Arnau i ha enviat fins a tres pilotes al pal. A la tercera, el refús ha caigut als peus de Vicente Esquerdo, que, sol a l’àrea petita, només ha hagut d’empènyer la pilota per marcar l’1-0. El domini local era total i semblava que després del primer arribaria el segon, però l’Olot ha aguantat com ha pogut i ho ha evitat. Per a Blázquez, arribar al descans amb aquest marcador curt ha estat clau per poder remuntar a la segona meitat.

Al descans, l’Olot ha fet entrar Eloi Amagat i tot ha canviat. Ben aviat, al minut 9, ha arribat l’empat gràcies a una passada en profunditat de Marc Castells, que ha habilitat Manel Busquets. El davanter s’ha quedat sol davant de Bernad, ha retallat el porter i, gairebé sense angle, ha marcat l’1-1. El gol ha deixat molt tocat el València Mestalla i ha donat ales a un Olot que s’ha defensat sense problemes i ha aprofitat un altre contraatac per marcar el gol de la victòria. Al minut 33, Xumetra ha vist l’arribada d’Eloi i el capità ha clavat la pilota al fons de la xarxa després d’inventar-se un gran retall a dins l’àrea.

L’Olot ha hagut de patir en els últims minuts, però s’ha sortit amb la seva i ha lligat una victòria que feia tres mesos i mig que no aconseguia. Un cop sobre la taula que li permet retallar un parell de punts amb la permanència directa (ara és a sis punts, igual que el play-out) i, sobretot, guanyar molta confiança en la cursa cap a la salvació. El proper obstacle serà diumenge, a les 12 del migdia, a casa, contra la Penya Deportiva, un altre dels galls de la categoria.