Olot-Lleida: una final per sortir del descens
Amb el permís del Prat, que té un punt més, l'Olot tindrà diumenge una oportunitat única de robar el lloc de play-out al Lleida Esportiu

La Unió Esportiva Olot, en zona de descens amb 25 punts, i el Lleida Esportiu, en zona de play-out amb 27, es veuran les cares diumenge a l’Estadi Municipal en un duel directíssim per a la salvació. Només el Prat —que té un punt més que l’Olot i diumenge rep el líder, el Terol— se situa entre els dos equips. Per al tècnic del conjunt garrotxí, Albert Blázquez, aquest partit encara “no és una final” (queden nou jornades de lliga), però sí que és “una oportunitat” per fer un pas endavant. “Si guanyem, tindrem molta vida i estarem més a prop de l’objectiu”, subratlla l’entrenador.
Es preveu un partit intens i igualat entre dos equips que s’estan jugant la vida a Segona Federació. Per a l’Olot serà el primer dels molts duels directes que tindrà d’aquí a final de temporada, una prova de foc a nivell futbolístic, però també anímic. Saber controlar els nervis pot ser clau: “Serà un partit per mirar com estem de ment, de nerviosisme, d’ànsies... Ara és quan més tranquils hem d’estar”.
Tant l’Olot com el Lleida arribaran a la cita de diumenge després d’haver perdut la jornada passada. Els olotins van trencar una ratxa de més de dos mesos invictes al camp del Terrassa (2-0) i els lleidatans van caure golejats al camp d’un altre equip que aspira a la salvació, l’Atlètic Saguntí. El 4-0 que van rebre a Sagunt va ser un resultat sorprenent tenint en compte que abans havien deixat la porteria a zero en quatre partits consecutius. Blázquez s’espera igualment un rival “fort en defensa”. “El Manresa també era un equip molt sòlid i els vam fer força ocasions. Hem d’agafar aquell partit de referència”, explica.
Per rebre el Lleida, el tècnic de Besalú recupera Urri, que no entra a una convocatòria des del 5 de febrer, té el dubte de Josep Cerdà, que ja es va perdre el partit de Terrassa per molèsties i no podrà disposar de Marc Castells, expulsat la setmana passada. La baixa del migcampista valencià és molt delicada perquè és l’únic pivot defensiu específic de la plantilla. “Cap problema”, assegura Blázquez, que hi afegeix: “Serà una oportunitat per a l’Ot o en Guillem, que també s’entrenen bé”.
L’Olot-Lleida Esportiu es disputarà diumenge, a les 12 del migdia, a l’estadi municipal, on s’espera superar els 930 espectadors de fa dues jornades, la millor entrada de la temporada a la lliga fins ara. El club ha decidit que cada soci pugui portar un acompanyant de manera gratuïta. El partit es podrà escoltar en directe a Ràdio Olot des de les 11 del matí.
