L'Olot vol guanyar més vida a costa de treure-li a l'Eivissa
El conjunt balear té molts números de perdre la categoria diumenge al migdia a l’estadi municipal. Els olotins, en canvi, podrien situar-se a tocar del play-out

Ha arribat l’hora de la veritat. Després de la remuntada contra l’Alzira i la gran victòria al camp de l’Hércules, la Unió Esportiva Olot té l’oportunitat d’acostar-se a un partit de sortir del descens quan només en faltaran tres perquè s’acabi la lliga. Per aconseguir-ho, ha de sumar la tercera victòria consecutiva contra l’Eivissa i esperar alguna ensopegada de l’Alzira, al camp de l’Atlètic Saguntí, o del Lleida, a casa contra el Mallorca B. Els olotins són a quatre punts del play-out i a cinc de la permanència directa i el seu entrenador, Albert Blázquez, assegura que ara creuen de veritat en la salvació.
L’Olot comparteix zona de descens amb el rival de diumenge, l’Eivissa Illes Pitiüses, però des de la setmana passada hi ha una gran diferència entre tots dos conjunts: mentre que els olotins van fer un pas endavant al Rico Pérez, els eivissencs el van fer enrere a casa en perdre 0-1 contra el Lleida. Són a set punts de l’Olot i a onze del play-out quan només en queden dotze en joc i el seu descens de categoria podria ser matemàtic diumenge a l’estadi municipal. Tot i això, Blázquez avisa que tenen menys punts dels que segurament s’han merescut.
L’Eivissa ha canviat dues vegades d’entrenador aquesta temporada: al desembre va destituir l’exOlot Raúl Garrido per fitxar Manu Calleja i a finals de març va apostar pel porter Marcos Contreras, que va penjar els guants per situar-se a la banqueta. Amb ell, però, l’equip no ha guanyat cap partit i ha baixat virtualment a Tercera. Blázquez diu que jugar tenint-ho tot perdut els fa més perillosos i demana encarar el partit amb peus de plom.
Com la setmana passada, l’Olot tindrà la baixa destacada de Josep Cerdà i ara també el dubte d’Aimar Moratalla, que va rebre un cop. La resta de la plantilla, en principi, està disponible per jugar una nova final. Aquesta, en una data assenyalada: el dia de Sant Jordi. El partit es jugarà diumenge a les 12 del migdia (des de les 11 a Ràdio Olot) i el club demana el suport de l’afició. Per això repetirà la campanya “Un soci, un acompanyant”.
