Junts s’imposa a tots els barris d’Olot excepte als dos locals de Sant Roc i al barri de Sant Miquel, on ho ha fet el PSC
Pel que fa la participació, el barri on van acudir més veïns a les urnes va ser el Pla de Dalt, mentre que el que menys, el barri de Sant Miquel

Junts ha guanyat les eleccions municipals a Olot per 1.682 vots de diferència respecte la CUP, i per 1.943 al PSC. S’han imposat a 17 dels 20 col·legis electorals de la capital de la Garrotxa. El partit, encapçalat per Pep Berga, ha obtingut una mitjana del 35% dels vots als diferents barris de la ciutat.
On ha aconseguit més suport ha estat al centre de la ciutat, concretament als col·legis de la Sala Carbonera i al Casal Marià, i al barri de l’Eixample Malagrida.
El PSC per la seva banda, tot i ser tercera força, s’ha imposat clarament a dues zones de la capital garrotxina: el barri de Sant Roc, històricament socialista, s’ha endut una mitjana del 30% dels vots; i el barri de Sant Miquel on ha obtingut un punt més en percentatge respecte Junts.

La CUP, que ha estat la segona força més votada a la ciutat, ha obtingut de mitjana un 18% dels vots entre tots els barris de la ciutat. On ha aconseguit més suport en percentatge ha estat als col·legis de l’Escola d’Art, del centre de la ciutat; Bisaroques, on voten els veïns i veïnes del barri de Sant Cristòfor i Masbernat i Batet de la Serra; i Sant Pere Màrtir, de barri de Montolivet.
Vox, que entrarà per primera vegada al consistori, ha aconseguit de mitjana una mica més del 5% dels vots a la ciutat. En percentatge, a una de les meses del local de l’Associació de veïns de Sant Roc, és on han obtingut més suport, superant el 10%.
Les eleccions municipals amb menys participació
La capital de la Garrotxa va ser la ciutat de Catalunya on més va baixar la participació respecte al 2019, amb un 47,40% 18 punts menys que fa quatre anys. Tot i la davallada en participació, dels vint col·legis electorals de la ciutat, en destaquen quatre que van estar per sobre de la resta.
Ho van fer especialment l’Institut Garrotxa, on van votar el 61% dels electors; un 58% a l'Escola de Música i el 57% d’una de les meses de l’escola Pla de Dalt. El barri on menys veïns van acudir a les urnes va ser el barri de Sant Miquel, amb un 38% de participació.
