Els equips garrotxins de futbol, entre els primers classificats de Joc Net aquesta temporada

El Sant Privat d’en Bas i les Preses ‘B’ han quedat en la primera posició de les seves respectives lligues

per Aniol Puigvert

Esports

Els equips garrotxins de futbol, entre els primers classificats de Joc Net aquesta temporada
Els equips garrotxins de futbol, entre els primers classificats de Joc Net aquesta temporada

Fa anys, la Federació Catalana de Futbol va aprovar iniciar una nova categoria, dins de cada lliga, on es premiés el joc net dels equips durant una temporada. Al final de cada campanya, es mira quins són els equips que més sancions han obtingut, en forma de punts, i es fa una classificació.

Cada equip rebrà un punt per targeta groga que rebi un dels seus jugadors, tres punts per doble amonestació, tres punts per un partit de sanció, un punt addicional per cada partit de sanció superior a un i deu punts per cada sanció lleu de l’equip.

Després d’acabar la temporada 2023/2024, es pot dir que els equips garrotxins s’han portat bé. A Primera Catalana, l’Escola de Futbol Bosc de Tosca ha quedat en cinquena posició amb 103 punts.

A Segona Catalana, el filial olotí, cinquè amb 106 punts i el Besalú en setena posició amb més de 120. A Tercera Catalana, el Sant Privat d’en Bas ha quedat en primera posició, amb 83 punts i a Quarta Catalana, el filial de les Preses, també ha aconseguit la primera plaça amb només 68 punts, i segon ha quedat un altre garrotxí, el Castellfolit amb 81.

Tots els equips que hagin quedat en les dues primers places rebran un premi econòmic per part de la Federació Catalana de Futbol. En el cas de quedar primer, el club rebrà 800 euros, mentre que els que hagin quedat segons, en rebran la meitat.