Apareixen pintades homòfobes a un pas de vianants de les Preses
Des de l’ajuntament desconeixen els autors dels fets i els hi posaran la sanció corresponent quan ho descobreixin

Fa uns anys, l’associació Alliberem-nos va pintar el pas de vianants de la Plaça Mercat d’Olot amb els colors de la bandera LGTBIQ+. A principis de juny, un grup de desconeguts van decidir malmetre el pas de vinants, omplint-lo de pintades homòfobes. El mateix ha passat a les Preses. Aquest dimarts, les brigades joves del municipi van realitzar tasques de millora d’alguns sectors del poble, com per exemple, pintar el pas de vianants del costat de la guarderia amb els colors de la bandera LGTBI.
Avui, la sorpresa ha estat màxima, quan a primera hora del matí, s’han trobat el pas de vianants pintat altre vegada amb pintura blanca, i envoltat de pintades homòfobes i feixistes, com una esvàstica, o paraules com “VOX”, entre d’altres. L’alcalde de les Preses, Albert Danés denuncia la situació: ‘’Els primers sorpresos hem estat nosaltres. Em sap molt de greu per la gran feina que fan els brigadistes. És una falta de respecte cap al col·lectiu LGTBIQ+, al poble i als brigadistes. Aquests tipus d’actes no ens agraden gens i entre tots hem d’intentar solucionar-los.’’
Des de l’equip de govern afirmen que un cop identifiquin els autors dels fets, arribaran fins al final amb la corresponent denúncia. Cap a les dotze del migdia, els serveis municipals ja han esborrat totes les pintades, i ara falta saber si es tornarà a repintar o no el pas de vianants.
