Santi Reixach és reelegit president del Consell Comarcal de la Garrotxa

S’ha compromès a treballar per a tots els municipis i ha reclamat més finançament pels consells comarcals sense els quals, ha dit, serà molt difícil mantenir el reequilibri territorial

per Joel Tallant

Política

Santi Reixach és reelegit president del Consell Comarcal de la Garrotxa
Santi Reixach és reelegit president del Consell Comarcal de la Garrotxa

Santi Reixach afronta el seu segon mandat com a president del Consell Comarcal amb diversos reptes sobre la taula. En medi ambient, instaurar un sistema integral de recollida de residus a tota la comarca, la posada en marxa del Centre Integral de Gestió de Residus, potenciar l’oficina de transició energètica i “tancar la problemàtica del servei de recollida d’animals”. “Mantenir un turisme sostenible i fer un pla de mobilitat comarcal” són altres qüestions que ha senyalat el president en el seu discurs. Santi Reixach, però, ha fet una crida a la Generalitat i al govern de l’Estat perquè acabin amb l’infrafinançament dels organismes comarcals: “Per això continuo reclamant que s’avanci en una revisió del model territorial de finançament local i afrontar d’una forma realista i coherent el finançament dels consells comarcals que són, al costat dels ajuntaments, les institucions més properes a les persones”, ha dit Reixach.

Paraules pel personal del Consell Comarcal i els seus organismes

En el seu discurs, Santi Reixach també ha dit que cal fer polítiques valentes al servei de les persones perquè tothom tingui cobertes les seves necessitats. També ha tingut paraules de suport pels professionals públics que treballen al Consell i als seus organismes: “I no oblidem un repte que té a veure amb totes aquelles persones que fan possible que aquest consell comarcal sigui la insitució que és. Cal millorar les condicions laborals de les seves treballadores i treballadors i cal reconèixer la seva professionalitat i treball d’una manera més justa”, ha dit el president.