L’Ajuntament de Besalú incorpora una nova aula a la llar d’infants

Aquesta nova aula permetrà donar un millor servei a la cinquantena de nens i nenes que acudiran al centre

per Aniol Puigvert

Educació

L’Ajuntament de Besalú incorpora una nova aula a la llar d’infants
L’Ajuntament de Besalú incorpora una nova aula a la llar d’infants

La llar d'infants de Besalú dona cobertura, no només a les famílies del municipi, sinó, també a les famílies de municipis veïns. És per aquest motiu que, des d'un principi, la llar d'infants es va projectar per poder acollir una vuitantena de criatures. Tot i que, de moment, n'hi ha una cinquantena d'inscrits, no serà necessària una ampliació a curt termini. 

Tot i això, caldrà habilitar un nou espai que en cursos anteriors no s'ha fet servir. La mesura es pren en previsió de cara a més increments de natalitat. L'alcalde de Besalú, Lluís Guinó, assegura que tothom podrà gaudir del servei.

Guinó assegura que "el que fem a Besalú a diferència d'altres pobles és que cap alumne es queda sense aula a la llar d'infants. Atenem totes les altes, i aquest any s'ha donat la circumstància que s'ha donat una preinscripció més alta que altres anys, a causa de la natalitat, demografia i la gratuïtat del curs".

Un dels temes que preocupa a l'Ajuntament de Besalú és el projecte del nou institut-escola Salvador Vilarrassa, que fa temps que reclamen. Actualment, el projecte està bloquejat, i depèn únicament del Departament d'Ensenyament.

Guinó afirma que "està bloquejada la seva ampliació al Departament d'Ensenyament. Demanaré una trobada amb la consellera, Anna Simó, per demanar exactament quins són els terminis per poder començar aquestes noves obres, perquè de fet, un dels impediments era el desviament d'una claveguera ja està solucionat, perquè ja ho hem enviat a l'ACA i ara falta desencallar-ho tot".

La creació del nou institut-escola és una necessitat urgent a Besalú, ja que els alumnes han d'estudiar, des de fa temps, en barracons.